گسترش اعتراضات و موج جدید اعتصابات کارگری

حدود ۵٠٠ تن از کارگران فاز ١۴ و ١۵ میدان گازی پارس جنوبی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان در چند ماه گذشته، دست به اعتصاب زده اند. این اعتصاب که از روز دوشنبه آغاز شده است همچنان ادامه دارد. درهمین هفته دهها تن از کارگران ساختمان نصب پالایشگاه آبادان و همچنین کارگران سازمان فضای سبز شهرداری آبادان نیز، در اعتراض به عدم پرداخت  چند ماه حقوق خود، دست به اعتصاب و تجمع زدند. روز چهارشنبه دوازدهم آبان نیز۷۵۰ تن از کارگران نساجی مازندران، ازمحل گونی بافی شماره یک و دو به سوی فرمانداری دست به راه پیمائی زدند و با برپائی یک تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری قائمشهر، خواستار پرداخت فوری مطالبات معوقه خود شدند. در همین روز جمعی از كارگران بازنشسته تامین اجتماعی نیز در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زده و خواستار افزایش میزان مستمری خود شدند. روز یکشنبه ۹ آبان، صدها تن از کارگران سیمان درود واقع در استان لرستان در اعتراض به قراردادهای موقت و عدم استخدام رسمی، دست از کار کشیدند. در اثر یورش نیروهای سرکوب رژیم،٣٠ تن از کارگران بازداشت شدند اما با تداوم اعتراضات کارگران، سرانجام مجبور شدند آنها را آزاد نمایند. جمعی از کارگران کارخانه سایپا نیز خواستار آن شدند که  به وضع کارگران پیمانی و قراردادی این گروه صنعتی رسیدگی شود. دور جدید اعتصابات و اجتماعات اعتراضیِ نزدیک به ١٣٠٠ تن از کارگران کیان تایر ( لاستیک البرز) که از اوایل مهر ماه آغاز شد و حتا به اخراج کارفرما و مدیران شرکت توسط کارگران منجر گردید و در چند مورد با تجمع در برابر نهاد ریاست جمهوری، بخشداری چهار دانگه و نیز با آتش زدن لاستیک در محوطه کارخانه همراه بود، هنوز ادامه دارد. همزمان با آغاز اعتصاب در لاستیک البرز، حدود ٣۵٠٠ تن از کارگران لاستیک بارز نیز در اعتراض به شرایط اسف بار کارشان و عدم پرداخت اضافه کاری روتین خود که ماهیانه به آنان پرداخت می شد بطور یکپارچه دست از کار کشیدند .

علی رغم تشدید سیاست اعمال فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه کارگران، وعلی رغم سرکوب و بازداشت کارگران آگاه و اعمال شدیدترین فشارهای امنیتی علیه آنها به منظور ارعاب عموم کارگران و واداشتن آنها به سکوت و خاموشی، شواهد موجود حاکی از آنست که اعتصابات و اعتراضات کارگری درحال گسترش است. بازداشت و آزار مداوم فعالان کارگری، بازداشت و حبس تعدادی از فعالان سندیکای کارگران شرکت واحد از جمله منصوراسالو، ابراهیم مددی، رضاشهابی و غلامرضا غلامحسینی که  روزچهارشنبه ١٢ آبان در کرج ربوده شد و از سرنوشت وی اطلاعی دردست نیست، ادامه سیاست های سرکوبگرانه رژیم برای جلوگیری از مبارزات کارگریست که قطعاً با شکست روبرو خواهد شد. کوشش های مذبوحانه رژیم در زمینه اعمال سانسور و محدودیتهای شدید برای جلوگیری از انعکاس اخبار مربوط به اعتصابات و مبارزات کارگری نیز بجائی نرسیده است.اعتصابات کارگری درحال افزاش و گسترش است. نمونه هایی ازاعتصابات کارگری که فوقاً به آن اشاره شد، تنها بخشی از اعتراضات و اعتصابات کارگریست که خبر آن از دیوار ضخیم سانسور و خفقان عبور نموده و به رسانه ها راه یافته است. این اعتصابات، پیش درآمدِ موج جدیدی از اعتصابات کارگریست.

سازمان فدائیان(اقلیت) از اعتصابات و اعتراضات کارگران میدان گازی پارس جنوبی، کارگران ساختمان نصب پالایشگاه آبادان، کارگران نساجی مازندران، کارگران سیمان درود، کارگران کارخانه سایپا، کارگران کیان تایر، کارگران لاستیک بارز و سایر کارگران قویاً حمایت میکند و خواستارتحقق فوری و کامل مطالبات کارگران است.

سازمان فدائیان(اقلیت) بار دیگر دستگیری، بازداشت، حبس و پرونده سازی علیه فعالان کارگری از جمله فعالان سندیکای کارگران شرکت واحد را شدیداً محکوم میکند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط همه کارگران زندانیست.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان( اقلیت)

١۴ آبان ١٣۸۹

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.