صدور و اجرای حکم قطع دست را قویاً محکوم می‌کنیم!

بار دیگر دست یکی دیگر از قربانیان نظام سرمایه داری حاکم ،  به اتهام سرقت قطع شد. روز شنبه دوم آبان ماه، حکم مجازات قطع دستِ مرد ٣٢ ساله ای که به اتهام سرقت توسط مقامات قضایی استان یزد محاکمه و به قطع دست محکوم شده بود به مرحله اجرا گذاشته شد. این حکم که به تأیید دیوان عالی کشور نیز رسیده بود، به رغم درخواستِ متهم برای عفو، درزندان مرکزی یزد ودرکمال بی رحمی در برابر چشم سایر زندانیان اجراشد. پیرامون مجازات قطع دست، امروز ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه ویکی از مرتجعین دستگاه قضائی گفت: حکم قطع دست جزو” حدود الهی” ست”و تأکید نمود که” اگر حکم قطع دست از سوی قاضی قطعیت پیدا کند، باید اجرا شود.” نام برده  دردفاع از این مجازات وحشیانه وضد انسانی، درکمال وقاحت و بی شرمی گفت؛ اجرای حکم قطع دست تنها به روزهای اخیرمربوط نمی شود بلکه درگذشته نیزاجرا شده است.

همان گونه که این مقام مرتجع دستگاه قضائی نیز اعتراف می کند این نخستین بار نیست که دادگاه های رژیم جمهوری اسلامی ، برای سرقت، به اجرای ” حدود الهی” می پردازند وحکم قطع دست  صادرمی کنند وبرای عبرت دیگران چنین مجازات وحشیانه و قرون وسطائی را در برابر چشم دیگران به مرحله اجرا می گذارند.

روزشنبه ٢۴ مهرنیزدرتهران حکم قطع دست یک جوان ٢١ ساله صادرشد. دراوائل تیرماه سال جاری نیزحکم قطع دست یکی از زندانیان عادی در زندان ملایربه اجرا گذاشته شد. چند هفته بعد ازآن نیز پنج تن از زندانیان عادی در همدان به قطع دست محکوم شدند واین حکم نیز درزندان مرکزی شهر همدان ، به مرحله اجرا گذاشته شد. مطابق گزارشات انتشاریافته، از آغاز سال جاری تاکنون حداقل هفت حکم قطع دست اجرا شده است.

رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی ودستگاه قضائی آن درحالی برای جرم سرقت، حکم قطع دست صادر می کند ومجازات های وحشیانه ی دوران بربریت را درحق مردم فقیر وتنگدست که از فرط فقر واحتیاج واجباربه این کار روی می آورند به مرحله اجرا می گذارد که سارقان اصلی وبزرگ، بدون هیچ مانع ورادعی درپناه همین دستگاه قضائی ودیگر نهاد های حکومتی، بی سروصدا سرگرم دزدی وچپاول اند وفارغ ازهرگونه مجازاتی، روزانه میلیون ها تومان را به جیب می زنند.

مجازات ضدانسانی قطع دست، یک مجازات اسلامی ست که مانند سایر مجازاتهای اسلامی ازقبیل  سنگسار و قصاص  ومانند آن ، بیان توحش و وحشیگری مفرط ، ویکسره ارتجاعی وضد بشریست که بشریت مترقی آن را محکوم می کند. تمامی این گونه مجازات های منسوخ و وحشیانه باید ملغا گردند.

این گونه وحشی گریهاومجازات ها امادرذات حکومت اسلامی وبامعیارهای حقوقی آن عجین است. مادام که رژیم جمهوری اسلامی درقدرت باشد، به این گونه مجازات ها و به این وحشیگری ها نیز متوسل خواهد شد. برای پایان دادن به این وحشی گری ها وبرای الغای قطعی و به گور سپردنِ این گونه مجازات ها،  قبل از هرچیز باید کارِ رژیم جمهوری اسلامی رایکسره کرد وبه حیات ننگین آن پایان داد.

سازمان فدائیان(اقلیت) صدور و اجرای این احکام ارتجاعی وضد بشری را قویاً محکوم می کند و همه مردم زحمتکش  ایران را به تشدید مبارزه برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی فرا می خواند.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان( اقلیت)

۴ آبان ١٣۸۹

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.