گرامی باد یاد رفیق رضا حبیبیان

Rezaaaرفیق رضا حبیبیان از میان ما رفت. رفیق رضا فعالیت سیاسی خود را از دوران دانشجوئی در دانشگاه تبریز آغاز کرد. در سال ٥٠ به علت ارتباط با رفقای شاخه تبریز سازمان دستگیر و به سه سال زندان محکوم گردید. در سال ٥٣ از زندان آزاد شد. از طریق زندان، ارتباط‌ اش به سازمان وصل شد و دستنویس اثر معروف رفیق جزنی “نبرد با دیکتاتوری” را به سازمان رساند. پس از مدتی، بیماری قلبی وی مانع از ادامه فعالیت در هسته‌های چریکی گردید و بعد از ضربه رفیق چوخاچی ارتباط‌اش با سازمان قطع شد، اما به فعالیت های سیاسی خود ادامه داد. پس از قیام علاوه بر نقشی که در همدان برای متشکل شدن نیروهای سازمان داشت، در بخش کارگری تهران فعالیت می‌کرد.

در جریان انشعاب بزرگ در سازمان از طرفداران مشی جناح اقلیت  سازمان بود  و در بخش  کارگری به فعالیت های خود ادامه داد. پس از سال ٦٢ در خارج از کشور فعالیت داشت. در سال ٦٧ از عضویت کمیته خارج و سازمان کناره‌گیری کرد، اما همچنان رابطه نزدیک خود را با سازمان و مواضع آن حفظ کرد. در کنفرانس یازدهم به عنوان مهمان حضور یافت.

رفیق رضا در زمره رفقائی بود که از طرح سازمان برای ایجاد فرستنده رادیوئی استقبال کرد. رهنمودهای سیاسی  و کمک‌های مالی ثابت وی به رادیو تا آخرین روزهای حیات‌اش قطع نشد.

رفیق رضا بامداد روز شنبه اول خرداد ماه ( ٢٢ ماه مه) پس از یکماه بیماری، در بیمارستانی در هلند، درگذشت. یادش گرامی باد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان اقلیت

١ خرداد ١٣٨٩

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.