اعتراض به دستگیری و کشتار مردم ایران را تشدید کنیم

اطلاعیه کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

به دنبال اعتراضات شجاعانه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی در هفته گذشته ، موج سرکوب و بازداشت در ایران، شتاب بیشتری گرفته است.

بازداشت فعالین حوزه‌های زنان و کارگری، دانشجویی و روزنامه‌نگاران در ایران تشدید شده است. تاکنون اسامی ده‌ها تن از فعالین بازداشت شده انتشار یافته است. شماری از دستگیرشدگان در جریان اعتراضات پیشین نیزمجددا، بازداشت و زندانی شده‌اند. گروهی از بازداشت شدگان در جریان تظاهرات، با خطر اعدام رو به رو هستند.

▪ هراس رژیم از گسترش مبارزات و اعتراضات شجاعانه توده ای

جمهوری اسلامی که با موج وسیعی از نارضایتی و اعتراض توده‌ای رو به  روست، به سرکوب و کشتار مردم در خیابان‌ها و بازداشت گسترده تظاهر کنندگان بسنده نکرده، بلکه با یورش به تمام فعالین سیاسی و اجتماعی، بازداشت گروه کثیری از آنها، تهدید به اعدام مبارزینی که در تظاهرات دستگیر شده‌اند، می‌کوشد این موج مبارزات مردم را مهار کند. اما مبارزات با قدرت ادامه دارد. تظاهرات یک‌شنبه گذشته نشان داد که رژیم با وحشی‌گری و سرکوب، بازداشت، زندان، اعدام و کشتار نمی‌تواند اراده مردم ایران را در هم شکند. اعتصابات و تظاهرات دانشگاه‌ها را فرا گرفته است. اعتصابات و تجمعات اعتراضی کارگران، مدام در حال افزایش است. با وجود این که اعتراضات  مادران عزادار بارها مورد حمله نیروهای انتظامی و سرکوب واقع شده است، اما آنها همچنان به اعتراضات خیابانی خود ادامه می‌دهند.

▪ هراس رژیم از خبررسانی آزاد و بدون سانسور

روزنامه‌نگارانی که با رسانه‌های غیردولتی و ارگان‌های خبری سازمان‌های حقوق بشر همکاری و فعالیت می‌کنند، یکی دیگر از گروه‌هایی‌اند که وزارت اطلاعات، نیروهای انتظامی و سپاه آنها را تحت نظر قرار داده‌اند. شماری از دستگیرشدگان اخیر را جوانانی تشکیل می‌دهند که با دست رد زدن به رسانه‌های دولتی، برای اطلاع رسانی با رسانه‌های غیردولتی و مراکز خبررسانی حقوق بشر همکاری می‌کنند.

▪ هراس از رویش اعتصابات کارگری

رژیمی که با قدرت اعتصابات کارگری در برچیدن بساط سلطنت پهلوی آشناست، می‌داند که شکل گیری اعتصابات کارگری و تبدیل آن به یک اعتصاب عمومی سراسری، نقطه پایانی بر سلطه رژیم جمهوری اسلامی نیز خواهد بود. از همین رو دستگیری و بازداشت فعالین کارگری، یکی دیگر از محورهای سرکوب را تشکیل می‌دهد. بازداشت رضا رخشان و ۵ تن دیگر از  اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در همین راستاست.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)، ضمن محکوم نمودن کشتار و سرکوب و دستگیری‌ها،  خواهان آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی است.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) از همه فعالین و هواداران سازمان می‌خواهد که فعالانه برای برپائی آکسیون‌های حمایت از مبارزات توده‌های مردم ایران تلاش کنند.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) از مردم مبارز ایران در خارج از کشور دعوت می‌کند که با هر وسیله ممکن، از مبارزات مردم ایران در داخل حمایت و پشتیبانی کنند. خواهان آزادی تمام بازداشت شدگان گردند و با سازماندهی اعتراضات مانع از آن شوند که رژیم مرتجع و جنایتکار جمهوری اسلامی، گروه دیگری از زندانیان را به جوخه اعدام بسپارد.

سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران

برقرار باد حکومت شورائی – زنده باد سوسیالیسم

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

Abroad-committee@fadaian-minority.org

۶ ژانویه ۲۰۱۰ برابر با ۱۶ دی ماه ۱۳۸۸

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.