بازداشت اعضای کانون صنفی معلمان ایران را محکوم می‌کنیم

در ادامه اقدامات سرکوبگرانه سران رژیم جمهوری اسلامی علیه مردم ایران، روز سه شنبه ١٤ مهر ماه، مزدوران اطلاعاتی و امنیتی  رژیم به محل اجلاس اعضای کانون صنفی معلمان که در منزل دبیر کل این تشکل، تشکیل شده بود، یورش بردند و تمام حاضرین را دستگیر و با خود بردند. تعداد بازداشت شدگان ۱۲ تن اعلام شده است.

به گفته یک عضو کانون، حوالی بعد از ظهر امروز دو ماشین ون که هیچ گونه آرمی نداشتند با توقف در مقابل منزل دبیر کل کانون صنفی معلمان، تمام افراد حاضر در این جلسه را بازداشت کرده و با خود به مکان نامعلومی منتقل کردند.

افرادی که بازداشت شده اند  آقایان باغانی، بهشتی ، رضایی ، بهلولی ، نیک نژاد، جوادی ، جوادپور، قریشیان، دهقان، نوری و خانم بادپرهستند.

اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران به طور معمول، جلسات خود را روزهای سه شنبه بعد از ظهر برگزار می کنند . بر طبق گزارش برخی از سایت‌های خبری معلمان، قرار بود در این جلسه در رابطه با روز جهانی معلم و هم چنین معلمان دربند صحبت شود.

معلمان ایران در طول تمام دوران حاکمیت ستم‌گرانه جمهوری اسلامی زیر شدید‌ترین فشارهای معیشتی و سیاسی قرار داشته‌اند. وضعیت مادی و معیشتی اکثریت بزرگ معلمان همانند کارگران ایران وخیم و غیرقابل تحمل است. دخالت مذهب و دستگاه روحانیت در مدارس به همراه سیستم پلیسی، جاسوسی و اختناق دولت دینی، معلمان را با فشارهای سیاسی طاقت فرسائی رو به رو ساخته است.  در اعتراض به این وضعیت اسف‌بار، معلمان به دفعات به اعتصاب، راهپیمائی و گردهم‌ آئی های اعتراضی، متوسل شده‌اند، اما جمهوری اسلامی همواره این اعتراضات مسالمت‌آمیز معلمان را با وحشی‌گری و سرکوب پاسخ داده‌ است. ده‌ها تن از معلمان را به بند کشیده و صدها تن را اخراج، تبعید و تعلیق کرده است.

جمهوری اسلامی که در طول ماه‌های اخیر با مبارزات گسترده توده‌های مردم ایران رو به رو شده است، به شدت از گسترش این مبارزات به درون مدارس در هراسی مرگ‌بار به سر می‌برد. لذا بر دامنه اقدامات جاسوسی- پلیسی و سرکوبگرانه خود در مدارس افزوده است. اقدام رژیم در بازداشت گروهی از اعضای کانون صنفی معلمان ایران، یکی دیگر از اقدامات ارتجاعی رژیم در جهت تشدید اختناق و جو پلیسی در مدارس است. رژیم  با این سرکوبگری‌های خود می‌کوشد، مانع از اعتراضات معلمان در سال جدید و در شرایطی گردد که بحران سیاسی موجود، تمام موجودیت‌اش را هدف قرار داده است. اما این اقدامات قادر نیست مبارزه مردمی را که به  نبردی سرنوشت ساز برای رهائی از یوغ اسارت رژیم ارتجاعی و ستمگر جمهوری اسلامی به پا خاسته‌اند، متوقف سازد. معلمان مبارز نیز مکرر نشان داده‌اند که به رغم تمام وحشی‌گری رژیم، همواره پیگیرانه به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

سازمان فدائیان(اقلیت) بازداشت اعضای کانون صنفی معلمان ایران را شدید محکوم می‌کند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها است.

سرنگون باد رژيم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورائی

زنده بادآزادی- زنده باد سوسياليسم

سازمان فدائیان(اقلیت)

١۴ مهر ماه ١٣٨٨

کار – نان – آزادی – حکومت شورائی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.