علیه صدور هرگونه حکم اعدام توسط جمهوری اسلامی بپا خیزیم

ایرانیان مترقی و آزادیخواه!

باروی کار آمدن جنایتکاری چون مسعود پزشکیان در رأس دولت فاشیست اسلامی، موج اعدام و نیز صدور احکام سر به نیست کردن نیروهای آزادیخواهی که در دوران چندماهه جنبش انقلابی زن زندگی آزادی دستگیرشده بودند، تشدید شده است.

اگرچه در طول دوران سیاه حاکمیت مذهب و سرمایه در ایران، همواره ترور، شکنجه، اعدام و کشتار ادامه داشته است، اما در همین دوران کوتاه ریاست جمهوری پزشکیان، احکام اعدام دستگیرشدگان جنبش انقلابی ۱۴۰۱ افزایش‌یافته است. واضح است که صدور این احکام تنها شامل زندانیان سیاسی نیست، بلکه دربرگیرندهٔ همهٔ زندانیان عادی نیز هست که همه‌روزه در اقصی نقاط ایران توسط قضات آدمکش رژیم انجام‌شده و اجرای آن به‌وسیلهٔ جلادان و شکنجه گران صورت می‌پذیرد. هم‌اکنون روزی نیست که جوانان و مردم فقرزده مناطق محروم نظیر سیستان و بلوچستان و کردستان که به‌ناچار به کار اسفبار و طاقت‌فرسای سوختبری و کولبری روی آورده‌اند با شلیک مستقیم گلولهٔ مرزبانان و جنایتکاران انتظامی کشور کشتار نشوند. همچنین بخش وسیعی از جوانان و مردمی که به دلیل سیاست‌های جنایتکارانهٔ اقتصادی رژیم، و شرایط سخت معیشتی و بیکاری که سرمایه‌داری حاکم در کشور بر آن‌ها و خانواده‌شان تحمیل کرده است، به خریدوفروش مواد مخدر روی آورده‌اند. این قربانیان نیز هر روزه توسط قضات آدمکش در بیدادگاه‌ها به اعدام محکوم‌شده و حکمشان اجرا می‌گردد.

 

ایرانیان مبارز!

طبق آمار ارائه‌شده توسط دفاتر و ارگان‌های حقوق بشری، رژیم اسلامی ایران در سال جاری حکم اعدام بیش از ۵۰۰ نفر را اجرا کرده است و بنا به اظهارات اخیر رئیس سازمان حقوق بشر وابسته به سازمان ملل، جمهوری اسلامی در هر هفته ۱۰ نفر را اعدام کرده است، که از این نظر در صدر کشورهای جهان قرار دارد.

 

نیروهای مترقی خارج از کشور!

آنچه مسلم است و همه ما واقفیم، ارگان‌های حقوق بشر سازمان ملل و دیگر دفاتر آن نظیر امنستی انترنشنال و دیگر ارگان‌های مدافع حقوق بشر، از بدو حاکمیت نکبت‌بار و آدمکش جمهوری اسلامی تنها به صدور اطلاعیه‌ها و ارائه آمار اعدام‌شدگان، و محکومیت صوری رژیم ایران پرداخته و اقدامات جدی‌تری صورت نداده‌اند که در عمل منجر به پایان یافتن اجرای احکام اعدام گردد. جمهوری اسلامی همواره نشان داده است که با تشدید اجرای اعدام‌ها کوچک‌ترین اهمیتی به این اطلاعیه‌ها نداده است.

بنابراین در این رابطه یکی از راه‌های ممانعت از صدور این احکام جنایتکارانه در ایران، برپائی اعتراضات و اکسیون‌های گسترده توسط نیروهای سیاسی و جریانات چپ و آزادیخواه خارج از کشور و برپائی آکسیون‌های متعدد در برابر کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های نظام فاشیستی جمهوری اسلامی، و انعکاس جهانی مبارزات رو به رشد جنبش علیه حکم اعدام در درون ایران است.

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

برقرار باد حکومت شورائی

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴

POST A COMMENT.