اطلاعیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در همبستگی با اعتصاب گسترده پرستاران

اطلاعیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست

در همبستگی با اعتصاب گسترده پرستاران

 

اعتصاب پرستاران از ۱۱ مرداد آغاز شد و به‌سرعت به بیمارستان‌های بیش از پانزده شهر گسترش یافت. پرستاران و کلاً کارکنان مراکز درمانی بیشترین از خودگذشتگی را در دوران کرونا از خود نشان دادند اما رژیم اسلامی به خواستن‌هایشان پاسخ مثبت نداد. از جمله اضافه دستمزد، لغو اضافه‌کاری اجباری، پرداخت دستمزدهای معوقه و پایان تهدید و دستگیری پرستاران اعتصابی توسط نهادهای امنیتی.

هماهنگی پرستاران اعتصابی بیمارستان‌های درون یک شهر با شهرهای دیگر و در استان‌های مختلف یادآور سازمان‌یافتگی اعتراضات و اعتصابات معلمان و کارگران پروژه‌ای و نویدبخش اعتصابات سازمان‌یافته و سراسری در رشته‌های دیگر تولیدی و خدماتی است.

نیروهای سرکوب رژیم اسلامی با احضار، تهدید پرستاران اعتصابی و گسیل اعتصاب‌شکنان می‌کوشند تا مانع گسترش اعتصاب به بیمارستان‌های دیگر شوند. خواست‌های پرستاران و به‌ویژه اضافه دستمزد خواست مشترک ده‌ها میلیون کارگر است و زمینه‌ساز یک همبستگی گسترده با پرستاران است. اعتصاب در مراکز درمانی به دلیل نقشی که در سلامت مردم‌دارند نمی‌تواند همگانی و طولانی باشد و کارفرماها و دولت‌ها هم با سوءاستفاده از این سهم تعطیل ناپذیر همواره می‌کوشند مردم را علیه اعتصابیون مراکز درمانی تحریک کنند. مردم ایران اعتصاب پرستاران را بخشی از مبارزات خود علیه رژیم اسلامی می‌دانند و این عامل مهمی در شکست عوامل رژیم برای تحریک مردم علیه پرستاران اعتصابی است. حمایت کارگران بخش‌های دیگر تولیدی و خدماتی از خواست‌ها و مبارزات پرستاران نقش اساسی در موفقیت پرستاران دارد زیرا آن‌ها مانند همکارانشان در تمام جهان به دلیل کاستن از درد و حفظ جان مردم نمی‌توانند اعتصابات درازمدت داشته باشند.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست خود را همراه و متحد پرستاران اعتصابی می‌داند و به سهم خود برای جلب حمایت هر چه گسترده‌تر از خواست‌ها و مبارزات آن‌ها فعالیت می‌کند.

 

زنده باد همبستگی کارگری

نابود باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست

۲۵ مرداد ۱۴۰۳ – ۱۵ اوت ۲۰۲۴

امضاها: اتحاد سوسیالیستی کارگری، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت

POST A COMMENT.