اطلاعیه فعالین و هواداران سازمان فدائیان (اقلیت)- داخل کشور به مناسبت اول ماه مه پیش بسوی رهایی از زنجیرها و مناسبات سرمایه داری

بار دیگر اول ماه مه روز همبستگی بین المللی کارگران از راه رسیده است. در اول ماه مه، پرچم اعتراض علیه نظم موجود و پرچم مبارزه برای رهایی از هرگونه ستم و استثمار را به اهتزاز درآوریم. اول ماه مه روزجهانی کارگر و روزی است که پرچم های سرخ در سراسر جهان برافراشته می شود. روزی است که طبقه کارگر جهانی اراده واحد خود را برای رهایی از زنجیر های بندگی و نظام سرمایه داری و برای استقرار  سوسیالیسم به نمایش می گذارد.  امسال نیزهمچون سالهای گذشته کارگران سراسر جهان روز اول ماه مه را به نشانه بیداری و آگاهی و اتحاد وهمبستگی جهانی خود جشن می گیرند وعزم واراده خلل ناپذیر خود را به ادامه نبرد برای بر انداختن نظام طبقاتی و ستم استثمار و ایجاد جامعه سوسیالستی به نمایش می گذارند.

در ایران اول ماه مه در شرایطی فرا می رسد که تعرضات طبقه سرمایه دار حاکم و رژیم سیاسی آن، کارگران را به روز سیاه نشانده اند. ستم‏هایی که امروز  در ایران بر طبقه کارگر اعمال میشود حقیقتا کم نظیر است. کارگران در معرض وحشیانه ترین ستم‏های اقتصادی و فشار ها و محدودیت های  سیاسی قرارگرفته اند. شرایط مادی زندگی کارگران هیچ‏گاه تا به این حد وخیم نبوده است.   بحران اقتصادی حاکم بر جامعه که پیوسته تشدید شده، بیشترین و شدیدترین فشار را برگرده طبقه کارگر وارد آورده است. میلونها کارگر فقیر و گرسنه ، حتی نان خالی را نیز به زحمت می توانند برسر سفره خود فراهم کنند. جمهوری اسلامی نزدیک به نیم قرن حاکمیت ارتجاعی خود جز تشدید و گسترش فقر، بیکاری، گرسنگی، فلاکت و بدبختی ، جز نکبت و فحشا و تن فروشی،  جز بیماری و اعتیاد، جز سرکوب و کشتار و زندان و معضلات دیگری از این دست، ثمر دیگری برای توده های مردم  نداشته وآشکارا جامعه را به قهقرا سوق داده است.

کارگران و زحمتکشان

جمهوری اسلامی به عنوان یک  نظام دیکتاتوری عریان پاسدار نظم سرمایه، ازهمان آغاز به قدرت رسیدنش و استقرار یک رژیم ترور و خفقان، با سرکوب و کشتار،کارگران و زحمتکشان و عموم توده های مردم را از ابتدایی ترین آزادی های سیاسی و حقوق اجتماعی محروم ساخت. شوراهای کارگری و تشکل های سیاسی و صنفی را برچید . هزاران تن از پیشروترین کارگران  و نیروهای کمونیست را اعدام کرد، دهها هزار تن را به بند کشید تا نظم ارتجاعی و ضد انسانی سرمایه را حفظ کند.

کارگران و زحمتکشان و روشنفکران

جمهوری اسلامی دشمن کارگران و زحمتکشان با سیاست های جنگ طلبانه  و ماجراجویانه خود و به بهانه شرایط جنگی به سرکوب عریان جنبش کارگری، سرکوب خشن زنان و جنبش اعتراضی آنان  روی آورده است .هدف رژیم زن ستیز حاکم از تشدید سرکوب وحشیانه زنان، ایجاد رعب و هراس در کل جامعه و عقب راندن جنبش های اعتراضی و جنبش انقلابی توده های مردم است. رژیم جنایتکار حاکم برای بقای خود تنها به  سرنیزه و دستگاه سرکوبش متکی است .اما ما میدانیم که به سرنیزه میتوان تکیه داد ولی بر روی آن نمی توان نشست. رژیم جمهوری اسلامی با تشدید سرکوب نمی تواند روند گسترش یابنده اعتصابات کارگری و مبارزات اقشار مختلف توده های مردم را متوقف کند. چیزی به پایان عمر ننگین جمهوری اسلامی باقی نمانده است. این رژیم را باید با یک اعتصاب عمومی سیاسی و قیام مسلحانه برانداخت.

ما فعالین و هواداران سازمان فدائیان (اقلیت) – داخل کشور، ضمن تشدید مبارزه برای سرنگونی نظم حاکم، اول ماه مه روز جهانی کارگر را به عموم کارگران و زحمتکشان شاد باش میگوییم.

 

زنده باد همبستگی بین المللی کارگران

سر نگون باد رژیم جمهوری اسلامی  –  برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری –  زنده باد سوسیالیسم

فعالین و هواداران سازمان فدائیان (اقلیت) – داخل کشور

اردیبهشت ماه   ۱۴۰۳

متن کامل نشریه کار شماره ۱۰۶۷  در فرمت پی دی اف:

POST A COMMENT.