پیام کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) بمناسبت ۲۶ بهمن روز کومه له 

رفقای حزب کمونیست ایران، درودهای گرم و صمیمانه ما را به مناسبت روز بنیانگذاری کومله بپذیرید.

رفقای گرامی!

۴۴ سال از زمان بنیانگذاری سازمان زحمتکشان کردستان (کومه له) می‌گذرد. در طول این سال‌ها رفقای کومله در مبارزات رودرو با رژیم از جمله در زندان‌ها و در پای چوبه‌های دار، از منافع و مطالبات توده‌های کار و زحمت بویژه توده‌های تحت‌ستم کردستان با جان‌فشانی‌های بسیار دفاع نمودند.

یاد رفقای جان فشانده‌ی کومله که برای آزادی و سوسیالیسم مبارزه کردند، گرامی باد.

رفقا!

با اعتراضات توده‌ای و گسترده‌ی دیماه ۱۳۹۶، دوران جدیدی در حیات سیاسی جامعه ایران آغاز گردید که در ادامه منجر به قیام بزرگ آبانماه ۱۳۹۸ شد که نقطه‌ی عطفی در گسترش و تعمیق مبارزات توده‌های تحت‌ستم ایران برای سرنگونی رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی بود و نشان  داد که ادامه حاکمیت جمهوری اسلامی به شکل سابق دیگر ممکن نیست.

بعد از آبان ۹۸، موج بزرگ جنبش انقلابی که از شهریور ۱۴۰۱ آغاز گردید و با شعار “زن زندگی آزادی” سرتاسر ایران را درنوردید و حتا در اقصا نقاط جهان شنیده شد، چندین ماه پایه‌های حکومت اسلامی را به‌لرزه درآورد. جنبش “زن، زندگی، آزادی” با مبارزات شجاعانه و قهرمانانه زنان، جوانان، و دیگر توده‌های کارگر و زحمتکش بویژه در کردستان، فصل جدیدی را در مبارزات توده‌های تحت‌ستم ایران رقم زد.

رفقا!

اکنون جامعه ایران در شرایط حساسی قرار دارد که وظایف سترگی را پیشا‌روی نیروهای کمونیست و چپ انقلابی قرار داده است. از همین رو تحکیم همکاری‌ها میان نیروهای چپ و کمونیست و پاسخگویی به این شرایط به یک ضرورت مبرم تبدیل شده است.

در پایان بار دیگر ضمن گرامی‌داشت روز کومله، تاکید می‌کنیم که  از بدو بنیانگذاری کومله تا به امروز رفقای ما در کومله مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده‌اند. کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) تلاش و مبارزات رفقا در دفاع از خواست‌ها و مطالبات توده‌های کارگر و زحمتکش و مبارزه برای  سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و رسیدن به سوسیالیسم به‌رهبری طبقه کارگر ایران را ارج گذاشته و در این مسیر دست‌تان را به گرمی می‌فشاریم.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان ( اقلیت)

۲۶بهمن ۱۴۰۲

متن کامل نشریه کار شماره ۱۰۵۷  در فرمت پی دی اف:

POST A COMMENT.