پیام به سازمان فدائیان (اقلیت) به مناسبت پنجاه وسومین سالگرد نبرد سیاهکل!

رفقای عزیز و حضار گرامی!

از جانب هیئت حزب کمونیست ایران صمیمانه ترین همبستگی خود را به مناسبت پنجاه وسومین سالگرد نبرد سیاهکل به شما اعلام میداریم.

سالگرد نبرد سیاهکل امسال  در شرایطی برگزار میشود که نظم مسلط جهانی بیش از هر زمانی با شکافهای عمیق روبروست. نه تنها رقابت بلوک بندیهای امپریالیستی بلکه شرایطی را که از بالا توسط دولتهای سرمایه داری به کرگران و اکثریت مردم جهان تحمیل شده است، بیانگر اوج بربریتی است که در هزاره سوم برجهان حاکم گردیده است. چهره عریان این بربریت بیش از همه درخاورمیانه خود را نمایان ساخت. پشتیبانی بیدریغ دولتهای امپریالیستی از پروژه کلونیالیستی رژیم آپارتاید نژادی اسرائیل در کشتار مردم فاسطین جوهر واقعی نظام سرمایه داری را به نمایش گذاشت که اعلام کرده بود پایان تاریخ است. حمایت جهان امپریالیستی از دولت نژادپرست و اشغالگر اسرائیل در کشتار دهها هزار نفر از مردم فلسطین در نوار غزه بیش از هر زمانی مردمان جهان را به جوهر واقعی این بربریت آگاه گردانده است. پاسخ به نسل کشی و وحشیگری عنان گسیخته نظم سرمایه داری تنها میتواند پاسخی از منظر طبقه کارگر جهانی وبشریت مترقی باشد.

درست در این برهه زمانی خاطره رفقائی چون صفائی فراهانی که در کنار مبارزین فلسطینی علیه رژیم آپارتاید میجنگید، در خاطره جمعی ما زنده میشود. خاطره ای که بیانگر تعهد مشترک و متقابل نیروهای انقلابی ایران و فلسطین در دفاع از منافع کارگران و مردمان تحت ستم بود. آن هم در شرایطی که قرار گرفتن در کنار انقلابیون فلسطینی اعلام جنگ به رژیمی بود که نزدیکترین هم پیمان رژیم اشغالگر در منطقه بوده و سکوت گورستانی را برجامعه ای که خواهان یک زندگی انسانی بود، حاکم گردانده بود. باید گفت فارغ از اینکه کدام ارزیابی را از نبرد سیاهکل داریم، آنچه اتفاق افتاد رد پائی فراموش نشدنی بر جای گذاشت.

اکنون یک بار دیگر این جامعه در تب وتاب یک تغییر بنیادین به سر میبرد.خیزش انقلابی ژینا با پیشتازی زنان سیمای جامعه را در مقیاس بزرگی تغییر داده است ودر ست در همین روزها اعتراضات واعتصابات گسترده کارگران و بازنشستگان، مبارزات بی وقفه زندانیان سیاسی در اسارتگاههای رژیم و مقاومت جامعه در مقابل موج اعدام های رژیم اسلامی بیانگر به حرکت درآمدن همه آن نیروهائی است که خواهان تغییر رادیکال در جامعه هستند. 

 از این رو هم شما وهم ما به مثابه بخشهایی ار جنبش کمونیستی ایران در مقابل چالشهای مهمی قرار گرفته ایم. بدون تردید یاری به سازمانیابی طبقه کارگر، یاری به شکل گرفتن یک بدیل رادیکال وسوسیالیستی قدرتمند نیاز به همسویی همه آن نیروهایی دارد که خود را با سوخت وساز تنها طبقه انقلابی جامعه تعریف میکنند. دستتان را در این پیکار سترگ ومشترک عمیقا می فشاریم.

از جانب هیئت حزب کمونیست ایران

سوم فوریه 2024

متن کامل نشریه کار شماره ۱۰۵۶  در فرمت پی دی اف:

POST A COMMENT.