زنده باد اتحاد مبارزاتی کارگران صنعت نفت

پیرو فراخوان قبلی کارگران قرارداد موقت صنعت  نفت، مبنی بر برگزاری دو تجمع اعتراضی و سراسری در روزهای شنبه ۳۰ دیماه و چهارشنبه ۴ بهمن، نخستین تجمع اعتراضی آنان امروز شنبه ۳۰ دی برگزار شد.

صبح روز شنبه ۳۰ دیماه ۱۴۰۲، صدها تن از کارگران قرارداد موقت صنعت نفت شاغل در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری طبق فراخوان اعلام شده در مقابل درب ورودی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در شهر اهواز تجمع اعتراضی بزرگی برپا کردند.

از آنجا که طبقه سرمایه دار و نظام سرمایه داری حاکم بر ایران همواره از تجمع اعتراضی و اعتصاب کارگران وحشت دارند، پیشاپیش انبوهی از مزدوران امنیتی رژیم و نیروهای حراست به محل اعزام شده بودند تا از ورود کارگران به محوطه داخل شرکت ممانعت به عمل آورند. اما کارگران با تقسیم شدن به سه گروه جداگانه از درهای فرعی خود را به داخل شرکت رسانده و با گشودن درب اصلی وارد محوطه و ساختمان شرکت شدند.

در این تجمع اعتراضی، کارگران متحد و یکپارچه هشدار دادند اگر به خواست هایشان رسیدگی نشود، تولید را متوقف خواهند کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که تلاش مدیران داخلی و نیروهای سرکوبگر حراست برای متفرق کردن کارگران معترض با شکست مواجه شده و تجمع کارگران در داخل شرکت برای جوابگویی مدیران به مطالبات شان تا ساعاتی ادامه داشت.

شایان ذکر است که  کارگران شرکت” پیرا حفاری” نیز با اعلام همبستگی به این تجمع پیوستند. افزون بر این، بسیاری از نیروهای قرارداد موقت نیز که نتوانسته بودند در تجمع حضور یابند، در حمایت از رفقای خود در محل کار دست از کار کشیده و تجمعات اعتراضی برپا کردند.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت کامل از اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران قرارداد موقت نفت، عموم کارگران خصوصاً کارگران رسمی صنعت نفت را به حمایت و پشتیبانی از رفقای کارگر خود فرا می خواند.

سازمان فدائیان (اقلیت) از خواست های کارگران صنعت نفت قویاً حمایت می کند ، اعتصاب و متوقف کردن چرخ تولید را یگانه راه موثر برای تحقق مطالبات بر حق کارگران می داند و عموم کارگران را به همبستگی و اتحاد و سازماندهی اعتصابات سراسری فرا می خواند.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۳۰ دی ماه ۱۴۰۲

کار، نان، آزادی، حکومت شورایی

 

POST A COMMENT.