پیروز باد مبارزات قهرمانانه ستم‌دیدگان

در سالگرد قتل حکومتی ژینا، رژیم فاشیستی حاکم در سرتاسر کشور حکومت نظامی اعلام نشده برقرار کرد. عموم شهرهای ایران بویژه شهرهای کردستان شاهد حضور سنگین نیروهای سرکوب در خیابان‌ها با انواع ابزارآلات جنگی بودند.

مزدوران رژیم هم‌چنین از روز قبل با روش‌های گوناگون از جمله استقرار زره‌پوش در کنار آرامستان آیچی سقز، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حضور پُرشمار مردم کردستان بر مزار ژینا به عمل آوردند.

به‌رغم آن‌که رژیم تمام نیروهای سرکوب خود را بسیج کرد، اما مردم قهرمان و ستم‌دیده‌ی ایران با حضور زنان و جوانان شجاع و دلیر به اشکال گوناگون مزدوران رژیم را به مبارزه طلبیدند. در شهرهای کردستان درگیری‌های متعددی بین جوانان و اوباش مسلح رژیم رخ داد. براساس اخبار منتشره در سقز و در نزدیکی آرامستان آیچی، یک جوان به نام فردین جعفری در اثر شلیک گلوله از ناحیه سر مجروح شد که تا این لحظه خبری از وضعیت وی منتشر نشده است.

در بسیاری از شهرهای ایران، جوانان با حضور چشمگیر دختران جوان در پی تاریک شدن هوا با روشن کردن آتش و سر دادن شعار نشان دادند که این مردم سرکوب شدنی نیستند.

در این روز هم‌چنین بسیاری از شهرهای کردنشین در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام در اعتصاب کامل بسر بردند. در برخی از دیگر مناطق کشور از جمله در مناطقی از تهران مغازه‌داران به اعتصاب شهرهای کردستان پیوستند.

لشکرکشی رژیم و برقراری حکومت نظامی اعلام نشده در سرتاسر کشور، بیش از هر چیز نشان ترس و واهمه رژیم را بر پیشانی خود دارد. لشکرکشی رژیم به همگان نشان داد که توده‌های ستم‌دیده کشور از چه قدرتی برخوردارند که رژیم تا بن دندان مسلح و اوباشان مسلح‌اش از قدرت آن‌ها این چنین به وحشت می‌افتند، از اتحاد آن‌ها بر خود می‌لرزند و با هر خروش آن‌ها مرگ را به چشمان خود می‌بینند.

امروز بار دیگر مردم ستم‌دیده‌ی ایران نشان دادند که جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند و در این راه از هیچ چیز واهمه‌ای ندارند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن پاسداشت یاد و خاطره جانفشاندگان جنبش انقلابی مردم ستم‌دیده‌ی ایران در سال‌های اخیر، بار دیگر بر ضرورت اتحاد و اعتصاب سراسری سیاسی برای فلج کردن رژیم فاشیستی حاکم تاکید می‌کند. ما برآنیم که تنها اعتراضات خیابانی، رژیم را سرنگون نخواهد کرد و مردم پیروز نخواهند شد. باید اعتراضات خیابانی به اعتصاب سراسری سیاسی به رهبری طبقه کارگر پیوند بخورد تا شرایط برای سرنگونی جمهوری اسلامی فراهم آید.

زنده باد اتحاد، زنده باد اعتصاب

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۵ شهریور ۱۴۰۲

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

POST A COMMENT.