تشدید سرکوب و بازداشت‌های گسترده، نشانه هراس ارتجاع

با نزدیک‌تر شدن سالگرد قتل دولتی مهسا(ژینا) امینی و  جنبش انقلابی نیمه دوم سال گذشته، جمهوری اسلامی از ترس امواج نوین و گسترده‌تر جنبش، به هراسی مرگبار دچار شده است. سگ‌های هار ارتجاع حاکم از همه سو به جان مردم افتاده‌اند تا شاید امواج نوین جنبش را مهار کنند. سرکوب و بازداشت‌ها تشدید شده است. صدها دانشجو به نهادهای امنیتی و انضباطی فراخوانده شده‌اند. سرکوب  زنان در خیابان‌ها و مراکز عمومی توسط  مزدوران حکومتی شدت گرفته است.  در طول دو روز گذشته ده‌ها تن از مردم مبارز ایران بازداشت‌شده‌اند.

روز ۲۵ مردادماه خبر بازداشت ۷ تن از فعالان جنبش زنان در گیلان انتشار یافت. این تعداد تا ۲۶ مرداد به ۱۳ تن افزایش‌یافته است.

علاوه بر بازداشت ۱۳نفر از فعالان حقوق زنان در گیلان، خبر از بازداشت تعداد دیگری از زنان در استان‌های  دیگر ازجمله در کردستان انتشاریافته است. هم‌زمان یک سازمان حقوق بشری کردستان در ۲۶ مردادماه خبر از بازداشت ۱۵ تن از مردم مبارز مهاباد و اشنویه انتشار داد.

جمهوری اسلامی که دیگر حتی به موجودیت فردای خود اطمینان ندارد و تمام تلاشش برای نجات از بحرانی که تمام ارکان رژیم  را فراگرفته، به شکست انجامیده، بر این پندار خام است که با ادامه وحشی‌گری می‌تواند خود را نجات دهد. اما تجربه تمام وحشی‌گری‌های رژیم که آخرین نمونه آن در نیمه دوم سال گذشته ، کشتار بی‌رحمانه متجاوز از ۵۰۰ تن از مبارزان در خیابان‌ها بود، نشان داد که هیچ تلاش مذبوحانه ارتجاع نمی‌تواند مانع از رشد و اعتلای جنبش‌ و سرنگونی جمهوری اسلامی گردد.

توده‌های زحمتکش و ستمدیده مردم ایران همچنان استوار و پیگیر به مبارزه تا سرنگونی این رژیم جنایتکار ادامه خواهند داد.

سازمان فدائیان( اقلیت) تشدید اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی  و ازجمله بازداشت‌های اخیر را شدیداً محکوم می‌کند. تمام بازداشت‌شدگان و تمام زندانیان سیاسی باید بی‌قیدوشرط آزاد شوند.

سازمان فدائیان(اقلیت) توده‌های کارگر و زحمتکش، زنان و جوانان و عموم مردم ستمدیده را به تشدید مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی و برپائی یک حکومت شورایی فرامی‌خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان(اقلیت)

۲۶ مرداد ۱۴۰۲

کار، نان، آزادی- حکومت شورایی

POST A COMMENT.