در برابر جنایات وحشیانه حکومتی بایستیم و به اعتراض برخیزیم!

روز یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ یک زندانی سیاسی کرد بنام پیمان گلوانی ۲۴ ساله اهل مهاباد، دو هفته بعد از بازداشت، در اثر شکنجه‌های وحشیانه بازجویان جان خود را از دست داد. پیمان گلوانی روز یکشنبه ۴ تیر توسط نیروهای سرکوب و امنیتی رژیم، در منزل خانوادگی خود در مهاباد بازور و اعمال خشونت دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد و بلافاصله زیر شکنجه قرار گرفت. در اثر شکنجه‌های  وحشیانه و مداوم بازجویان و شکنجه گران، دچار افت شدید هوشی شد و به بیمارستان خمینی‌ شهر ارومیه منتقل شد. چند مأمور امنیتی در بیمارستان مستقرشده و به خانواده وی اجازه ملاقات داده نشد. اما خواهر پیمان گلوانی یک‌بار موفق شد وی را ببیند و اعلام کرد بدن و سروصورت وی پر از کبودی بوده است.

جنایتکاران و دروغ‌گویان رذل حاکم برای لاپوشانی اقدام جنایت‌کارانه خود، گفتند به علت “سقوط از ارتفاع” به کما رفته است و بعد علت مرگ وی را” بیماری شدید ” اعلام کردند. اما هیچ‌کس این ادعاهای دروغ را باور نکرد. چراکه پیمان گلوانی در زمان بازداشت از سلامت کامل جسمانی برخوردار بوده  و علاوه بر آن، بعد از تحویل جسد، آثار شکنجه بر دست‌وپا و سر و پشت و بدن پیمان گلوانی، مشت دروغ‌بافان رذل و شکنجه‌گر را باز کرد.

این اولین بار نیست که مبارزان و مخالفان رژیم زیر شکنجه جان خود را از دست می‌دهند. تنها یک روز قبل از قتل پیمان گلوانی، یک زندانی سیاسی کرد دیگر به نام موسی اسماعیلی ۳۱ ساله اهل پیرانشهر در همین بازداشتگاه، در اثر شکنجه بازجویان و شکنجه گران اداره اطلاعات ارومیه به قتل رسید.

رژیم ارتجاعی و سرکوبگر جمهوری اسلامی برای ادامه حیات ننگین خود، آشکارا بر اقدامات سرکوب گرانه خود افزوده است. روزانه ده‌ها نفر در کردستان، بلوچستان، خوزستان،  تهران و سایر شهرها و استان‌ها در سراسر کشور احضار و بازداشت و روانه زندان می‌شوند. هرروز شماری از اعضای خانواده‌های جان‌باختگان، زنان و دخترانی که به حجاب اجباری تن نمی‌دهند، بازداشت و زندانی می‌شوند. بازداشت و حبس فعالان سیاسی ، صنفی و اجتماعی در سرتاسر کشور ادامه یافته و تشدید شده است. دوره حبس زندانیان سیاسی با پرونده‌سازی و صدور احکام جدید،  طولانی‌تر می‌شود. دستگاه قضایی پیوسته حکم حبس و زندان و اعدام صادر می‌کند و فعالان سیاسی و مبارزان مخالف رژیم در زندان‌ها شکنجه می‌شوند و به قتل می‌رسند.

در برابر این اقدامات سرکوب گرانه و جنایات فجیع و وحشتناک رژیم جمهوری اسلامی باید ایستاد و به اعتراض برخاست.

اگر در برابر این اقدامات جنایت‌کارانه خاموش بمانیم، اگر با اعتراضات جدی به مقابله با ارتجاع حاکم برنخیزیم و جلوی آن را نگیریم، رژیم ددمنش حاکم به کشتار و جنایت ادامه می‌دهد و آن را بیش از این تشدید خواهد کرد. ازیاد نبریم که مرتجعین  سرکوبگر و جنایت‌پیشه حاکم درصدد احیای سرکوب‌های دهه شصت‌اند و در سرکوب و کشتار و قلع‌وقمع مخالفان خود از ارتکاب هرگونه جنایت و کشتار وحشیانه ابایی ندارند.

سازمان فدائیان(اقلیت) تمام اقدامات وحشیانه شکنجه گران و آدم کشان رژیم جمهوری اسلامی و قتل دو زندانی سیاسی کرد، پیمان گلوانی و موسی اسماعیلی را قویاً محکوم می‌کند.

سازمان فدائیان(اقلیت) از همه مردم مبارز و آزادی‌خواه و مخالف رژیم دعوت می‌کند به اعتراض علیه رژیم جنایت کار حاکم و اقدامات وحشیانه آن برخیزند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان(اقلیت)

۲۱ تیر ۱۴۰۲

کار نان آزادی- حکومت شورایی

POST A COMMENT.