حمله به مقر مجاهدین در آلبانی را محکوم می‌کنیم!

روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد برابر با ۲۰ ژوئن در پی حمله پلیس آلبانی به مقر مجاهدین در این کشور یک نفر کشته، چند تن زخمی و ده‌ها تن بازداشت شده‌اند. در این مقر ۳ هزار تن از نیروهای مجاهدین از سال ۲۰۱۳ تا کنون مستقرند. وزیر کشور آلبانی در اولین واکنش رسمی به این واقعه، علت یورش به این مقر را «نقض توافقات» از سوی مجاهدین اعلام کرد!

این اولین بار نیست که محل استقرار نیروهای سازمان مجاهدین، در پی توافقات و زدو بندهای سیاسی دول مختلف با جمهوری اسلامی مورد حملات وحشیانه قرار می‌گیرند. پیش‌تر از این نیز کمپ‌های آن‌ها در عراق بارها مورد اصابت سلاح‌های سنگین قرارگرفته و منجر به کشته شدن تعدادی از این نیروها شده بود. دولت‌های امپریالیستی همواره بر اساس منافع اقتصادی و سیاسی خود حرکت کرده و می‌کنند و برای پیشبرد این منافع به هر ترفندی دست می‌زنند. لازم بدانند آلترناتیوسازی می‌کنند و چنانچه شرایط ایجاب کند همان آلترناتیوهای خودساخته را قربانی می‌کنند.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن مرزبندی صریح و روشن با مواضع، سیاست‌ها و عملکردهای سازمان مجاهدین، اقدام غیرانسانی پلیس آلبانی و حمله به مقر نیروهای این سازمان را محکوم می‌کند و آن را بخشی از سیاست‌ها و زدو بندهای دول امپریالیستی با جمهوری اسلامی می‌داند. سیاست‌هایی که روزی با استرداد دیپلمات-تروریست به ایران ظاهر می‌شود، روزی دیگر با محدودیت فعالیت نیروهای اپوزیسیون در اقلیم کردستان و چه بسا فردا با اعمال فشارها و ایجاد موانع و محدودیت برای سایر نیروهای اپوزیسیون.

 

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ برابر با ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

POST A COMMENT.