استرداد دیپلمات-تروریست به ایران و آشکارتر شدن چهره دول سرمایه‌داری!

روز جمعه ۲۶ ماه مه برابر با ۵ خرداد، اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در بلژیک که در دادگاهی در همین کشور به خاطر فعالیت‌های تروریستی به ۲۰ سال زندان محکوم‌شده بود، با امدادگر بلژیکی (اولیورفان د کاستیله) معاوضه و به ایران استرداد شد. امدادگر بلژیکی سال گذشته در ایران دستگیر و به ۴۰ سال زندان محکوم‌شده بود.

مقدمات این زد و بند در فوریه امسال و با تصویب توافقنامه‌ای با دولت ایران برای معاوضه زندانیان مهیا شد. گرچه تصویب این لایحه و این زد و بند آشکار با رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی به علت اعتراضات سازمان‌ها و گروه‌ها و افکار عمومی بلژیک مدتی به طول انجامید، اما سرانجام در فوریه امسال تصویب شد. مقامات بلژیکی برای فریب افکار عمومی و مخالفان تصویب این توافق‌نامه، بی‌شرمانه ادعا می‌کردند این توافق ربطی به استرداد تروریست زندانی ایرانی در بلژیک ندارد. امروز اما شاهدیم که چگونه این توافق‌نامه راهگشای استرداد دیپلمات تروریست ایرانی بوده است.

این است نمونه دیگری از دیپلماسی به سبک و سیاق بورژوازی که با دروغ و نیرنگ و زد و بندهای پنهان و آشکار، با جنایت‌کارترین حکومت‌ها همکاری می‌کند و عوامل و تروریست‌های جمهوری اسلامی را به آغوش حکومت ایران می‌فرستد. این اولین بار نیست و آخرین بار نیز نخواهد بود. مادام که جمهوری اسلامی بر سر کار باشد با توسل به هر شیوه‌ای تلاش خواهد کرد مزدوران و جنایتکاران را به ایران برگرداند. دیروز کاظم دارابی تروریست میکونوس، امروز اسدالله اسدی دیپلمات تروریست و فردا شاید تروریست و جنایتکار زندانی در کشور دیگری.

این نمونه همچنین چهره عوام‌فریب اپوزیسیون راست ایرانی را که تلاش می‌کند دولت‌های سرمایه‌داری را ناجی مردم ایران جلوه دهد آشکار می‌کند. درحالی‌که کشورهای سرمایه‌داری و دول حاکم در آن‌ها سیاست‌های خود را تنها و تنها بر پایه منافع اقتصادی و سیاسی خود پایه‌ریزی می‌کنند و شعارها و ادعاهای حقوق بشری‌شان، فریبی بیش نیست.

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت) همه نیروهای آگاه و مبارز را به افشای هر چه بیشتر سیاست‌های دول سرمایه‌داری و همچنین مماشات و عوام‌فریبی اپوزیسیون راست ایران و تشدید مبارزه علیه جمهوری اسلامی فرامی‌خواند. آنچه سرلوحه مطالبات ما در عرصه سیاست خارجی است از جمله لغو رسم دیپلماسی سری و آگاهی عموم مردم از تمام مباحثات، مذاکرات، عقد قراردادها و پیمان‌های با دولت‌های دیگر و همچنین لغو کلیه قراردادهای اسارت‌بار و خلاف منافع توده‌های مردم ایران است،

 

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۷ مه ۲۰۲۳ برابر با ۶ خرداد ۱۴۰۲

POST A COMMENT.