بازداشت کارگران پروژه ای منطقه پارس جنوبی را قویا محکوم می کنیم

امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ماموران امنیتی سازمان اطلاعات سپاه و سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی، در اقدامی مشترک ۸ تن از کارگران اعتصابی پروژه ای را تحت عنوان “لیدر اصلی اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی” بازداشت کردند. کارگران بازداشت شده که هنوز اسامی و مشخصات آنان اعلام نشده است، پیشاپیش با پرونده سازی های جعلی متهم شده اند که “با حمایت شبکه های خارج از کشور…در منطقه پارس جنوبی از طریق فضای مجازی و حقیقی برای تداوم اعتصاب کارگری، آن را مدیریت می کردند”.

جمهوری اسلامی که این روزها دستگاه های سرکوب و اعدام و بازداشت آن به شدت فعال شده اند، در شرایطی اقدام به بازداشت ۸ تن از کارگران اعتصابی منطقه پارس جنوبی کرده است، که طی سه هفته ای که از اعتصاب هزاران کارگر پروژه ای در بیش از ۸۰ مرکز تولیدی و صنعتی نفت و گاز و پتروشیمی می گذرد، کمترین پاسخی به خواست و مطالبات کارگران اعتصابی نداده است.

سازمان فدائیان (اقلیت) بازداشت ۸ کارگر اعتصابی پروژه ای منطقه پارس جنوبی را قویا محکوم میکند و از همه نیروها، سازمان های انقلابی و کمونیست و همرزمان کارگران بازداشتی می خواهد تا در ابعادی سراسری برای آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران بازداشت شده اقدام کنند.

سازمان فدائیان (اقلیت) با دفاع از مطالبات بر حق کارگران اعتصابی، اعتصاب را حق مسلم آنان می داند و از این رو تاکید دارد که هیچ کارگری به خاطر اعتصاب نباید دستگیر و با پرونده سازی های امنیتی مواجه گردد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

 

کار، نان، آزادی- حکومت شورایی

 

POST A COMMENT.