آتش خشم توده‌ها سراسر ایران را فرا گرفت

دیروز مردم قهرمان ایران، در سراسر کشور، از خوزستان تا بلوچستان، از آذربایجان تا خراسان، به‌مناسبت چهارشنبه‌سوری به خیابان‌ها آمدند، و پای‌کوبان و رقص‌کنان، دست در دست یکدیگر، با به‌ آتش کشیدن نمادهای حکومتی از جمله پرچم جمهوری اسلامی و تصاویر و بنرهای مقامات حکومت اسلامی، بار دیگر نشان دادن که به چیزی جز سرنگونی حکومت اسلامی راضی نخواهند شد و برای به زیر کشیدن حاکمان جبار آماده‌ی هرگونه جانفشانی هستند.

در این روز، دختران جوان و نوجوان بدون حجاب اجباری، روسری‌ها را به‌عنوان نماد اسارت زن و تحجر اسلامی به آتش کشیدند و با شعار “مرگ بر خامنه‌ای” فریاد زدند که دیگر حاضر به تن دادن به اسارت و تبعیض نیستند.

بویژه در تهران و شهرهای کردستان حضور مردم بسیار چشم‌گیر بود. در تهران در بسیاری از محلات و خیابان‌ها از نازی‌آباد تا جوادیه و فلاح، از نظام‌آباد و هفت‌حوض تا ونک و اکباتان و آذربایجان و شوش، در همه‌جا حضور مردم بویژه جوانان آن‌چنان چشم‌گیر بود که ماموران حکومتی جرات مقابله با مردم را نیافته و مجبور به فرار شدند. در میدان انقلاب تهران مزدوران رژیم علیه مردم از گاز اشک‌آور استفاده کردند. در برخی از شهرهای دیگر هم‌چون بوکان نیز درگیری‌هایی بین مردم و مزدوران رژیم رخ داد. در دیواندره مردم با حضور در برابر فرمانداری شعله‌های آتش خشم خود را نثار رژیم کردند. در دیواندره نیز مردم با حضور در برابر فرمانداری نارنجک‌های دست‌ساز خود را به سمت این مرکز هدایت‌کننده‌ی سرکوب پرتاب کردند.

مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر ستم‌گر چه شاه باشه چه رهبر، ژن ژیان ئازادی، شه‌هید نامرئ،  زن زندگی آزادی، کوردستان گورستان فاشیستان، آزادی آزادی آزادی، فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی، از جمله شعارهای مردم بپا خاسته در روز گذشته بود.

جمهوری اسلامی که از قبل این ارزیابی را داشت که ممکن است مردم در این روز بار دیگر خیابان‌ها را به تسخیر خود درآورند، به همه‌ی مزدوران خود آماده‌باش داده بود. حتا رسما اعلام کرده بودند که برای کنترل فضا از نیروهای بسیج، مساجد و “لباس شخصی” استفاده خواهند کرد، اما تمامی تدابیر جمهوری اسلامی در برابر اتحاد و همدلی مردم ایران رنگ باخت و خیابان‌ها در سراسر کشور به تسخیر مردم درآمد. توده‌های ستم‌دیده و قهرمان ایران با نمایش دیروز ثابت کردند که اگر همگی در ابعادی سراسری و میلیونی به‌پا خیزند، هیچ نیروی سرکوبی قادر به مهار آتش خشم آن‌ها نیست.

زنده باد توده‌های قهرمان و ستم‌دیده‌ی ایران، زنده باد جوانان شجاع و بی‌باک، زنده باد دختران جوان و نوجوانی که شجاعت و فریاد رسای آن‌ها دنیا را به حیرت واداشته است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۴ اسفند ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.