در محکومیت حمله به تجمعات معلمان، دانش‌آموزان، دانشجویان و والدین‌شان

با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و حمایت برخی از تشکل‌های مستقل کارگران، بازنشستگان و دانشجویان؛ امروز معلمان، دانش‌آموزان، والدین آن‌ها و گروهی دیگر از مردم معترض در ده‌ها شهر از جمله شیراز، اصفهان، مشهد، سنندج، کرج، لاهیجان، رشت، بابل، تهران، مریوان، هرسین، کاشمر، سقز، اهواز، الیگودرز، اردبیل، اراک، دیواندره، نورآباد ممسنی، بوشهر، زنجان، همدان، قزوین، آبدانان، کرمانشاه، دالاهو، نیشابور، ساری، بجنورد، تاکستان، یاسوج، شیروان، جلفا، کازرون و بندرعباس دست به تجمع اعتراضی زدند.

در تهران به رغم حضور چشمگیر معلمان و دیگر گروه‌های اجتماعی، مزدوران رژیم با حضور پُر تعداد و برخورد خشن مانع تجمع در برابر مجلس اسلامی شدند. در تهران تعداد مزدورانی که با لباس شخصی در برابر مجلس حضور داشتند، حتا از تعداد مزدوران نیروهای انتظامی بیشتر بود. در همین روز در تهران گروهی از والدین و مردم مبارز در برابر ادارات آموزش و پرورش دست به تجمع زدند. هم‌چنین دختران دانش‌آموز نیز در خیابان‌های تهران با شعارهایی هم‌چون “ما طالبان نمی‌خوایم، چه ایران چه افغان” و “مرگ بر حکومت بچه‌کش”، دست به تظاهرات زدند.

در شهرهای مشهد، سنندج، رشت، اصفهان و شیراز مزدوران رژیم به تجمع‌کنندگان یورش بردند. مزدوران در رشت علیه معلمان گازاشک‌آور استفاده کردند و در سنندج علاوه بر گاز اشک‌آور با تفنگ‌های ساچمه‌ای به معلمان شلیک کردند که براساس گزارشات حداقل دو معلم زخمی شدند. جدا از این در تمامی شهرها، بویژه در شهرهای کردستان نیروهای مزدور رژیم از ترس به حالت آماده‌باش درآمده و خیابان‌های منتهی به ادارات آموزش و پرورش را به محاصره درآورده بودند.

هم‌چنین گزارشاتی از دستگیری معترضان در تجمعات امروز منتشر شده است. محمدعلی زحمتکش و غلامرضا غلامی در شیراز، رحمان عابدینی در کرج و بها ملکی در سنندج که همگی از اعضای انجمن‌های صنفی معلمان هستند از جمله دستگیرشدگان امروز هستند. “چه ایران چه افغان مرگ بر طالبان”، “سپاهی بسیجی داعش ما شمایید”، “زن، زندگی، آزادی” و “مرگ بر حکومت بچه‌کش” از جمله شعارهای فراگیر تجمعات اعتراضی امروز بودند. معترضان هم‌چنین دست‌نوشته‌هایی هم‌چون “بوکوم حرام ایران، مسمومیت دختران” با خود به همراه داشتند.

در این روز هم‌چنین در تعدادی از دانشگاه‌های کشور هم‌چون دانشگاه علوم پزشکی تبریز، علامه طباطبایی تهران و تربیت مدرس تجمعات و تظاهراتی در محکومیت حملات شیمیایی حکومت به مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شد.

تجمع کنندگان با شعارها، دست‌نوشته‌ها و سخنرانی‌های خود به درستی کل حاکمیت را مسئول حملات شیمیایی دانستند، هم‌چنان که کل حاکمیت را مسئول کشتار و سرکوب معترضان در چند ماهه اخیر می‌دانند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نیز در قطعنامه‌ی پایانی خود در تایید این موضوع اعلام کرد: “گستردگی مدارس مورد تهاجم و تعداد زیاد دانش‌آموزان آسیب دیده، نشان می‌دهد که پروژه اقدامات خودسرانه از سوی وابستگان ایدئولوژیک حاکمیت، به شدت مورد تردید است. به‌ویژه آنکه تاکنون هیچ اقدام موثری در جهت جلوگیری از تهاجم به محیط مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی صورت نگرفته‌ است. اگر فرهنگیان و اقشار مختلف اجتماعی در مقابل این تهاجم سیستماتیک به ساحت آموزش مقاومت نکنند، یقینا شاهد اعمال به مراتب خشونت‌بارتری در سطح جامعه خواهیم بود”.

سازمان فدائیان (اقلیت) از مبارزات و خواست‌های برحق معلمان برای داشتن زندگی در آسایش و رفاه، آموزش رایگان و با کیفیت برای تمامی دانش‌آموزان و دیگر خواست‌های آن‌ها حمایت می‌کند. ما خواستار جدایی کامل دین از دولت و آموزش هستیم.

سازمان فدائیان (اقلیت) جمهوری اسلامی را عامل مستقیم حملات شیمیایی علیه دانش‌آموزان و دانشجویان می‌داند. جمهوری فاشیستی اسلامی که تنها با تکیه بر ابزار سرکوب به حیات خود ادامه می‌دهد، تا زمانی که بر سریر قدرت است، از این جنایات و حتا بدتر از آن علیه مردم دست نخواهد کشید.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط بازداشتی‌های امروز و تمامی زندانیان سیاسی است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۶ اسفند ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

POST A COMMENT.