ترس جمهوری اسلامی از به خیابان آمدن بازنشستگان

امروز بار دیگر گروهی از بازنشستگان در تعدادی از شهرها از جمله تهران، کرمانشاه، یزد، رشت، قزوین، تاکستان، اراک، سنندج، مریوان، شهرکرد، اردبیل، ایلام، تبریز، اصفهان، کرج و دهگلان در اعتراض به وضعیت فاجعه‌بار معیشتی بازنشستگان دست به تجمع زدند. در فراخوانی که برای برگزاری این تجمع در روزهای قبل منتشر شده بود، از بازنشستگان تامین‌ اجتماعی، کشوری و لشگری خواسته شده بود  تا با حضور در برابر سازمان برنامه و بودجه در تهران و در دیگر شهرها در برابر استانداری و یا فرمانداری خواست‌های برحق خود را فریاد بزنند. چرا که “تنها کف خیابون به دست میآد حق‌مون”.

شعاری که بازنشستگان تامین اجتماعی در روز یکشنبه نیز در تعدادی از شهرها هم‌چون اصفهان، کرمان، اهواز، شوش و شوشتر سرداده بودند. “هزینه‌ها دلاری، حقوق ما ریالیه” و “گرانی تورم بلای جان مردم”، همراه با شعارهایی علیه جمهوری اسلامی از جمله شعارهای بازنشستگان در تجمعات امروز بودند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه از جمله تشکلاتی بودند که با انتشار اطلاعیه از تجمع امروز حمایت کرده بودند.

در تهران، اما رژیم بار دیگر برای ممانعت از حضور پرشکوه و رزمنده بازنشستگان، مزدوران خود را روانه میدان کرد.

مزدوران رژیم تمام منطقه را قُرُق کرده و با استفاده از باتوم و دیگر ابزار سرکوب مانع تجمع بازنشستگان در برابر سازمان برنامه و بودجه شدند. با این وجود بازنشستگان هر جا که توانستند در جمع‌های ده تا پانزده نفره خواست‌های خود را فریاد زدند.

براساس اخبار منتشره، در تهران جمعیت زیادی از فراخوان استقبال کرده بودند و مزدوران با دیدن جمعیت زیاد بازنشستگان، ایستگاه مترو بهارستان را بسته و مانع ورود و خروج از آن ایستگاه شدند. در میان مزدوران رژیم تعداد زیادی نیز مزدور زن بودند. مزدوران زن با وقاحت تمام به بازنشستگانی که برخلاف مزدوران رژیم عمری را در کار و رنج سپری کرده‌اند، “پیرو پاتال” خطاب می‌کردند.

براساس گزارشات منتشره تعدادی از بازنشستگان توسط مزدوران رژیم دستگیر شدند که تا لحظه انتشار این اطلاعیه، خبری از تعداد و وضعیت بازداشت‌شدگان منتشر نشده است.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از مبارزات و خواست‌های برحق بازنشستگان، خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمامی بازنشستگان و تمامی زندانیان سیاسی است.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۹ اسفند ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.