زنده باد اعتصاب، زنده باد مبارزات کارگران ذوب‌آهن

کارگران ذوب‌آهن اصفهان از روز شنبه ۶ اسفند به‌طور یک‌پارچه در تمامی شیفت‌ها از جمله شیفت شب دست به اعتصاب زدند. از مهم‌ترین خواست‌های کارگران اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت دستمزدهای عقب‌افتاده است.

در پی اعتصاب کارگران، ساعت ۴ صبح روز یکشنبه ۷ اسفند نیروهای یگان ویژه که ویژه بودن‌اش همانا مقابله و سرکوب خشن هرگونه اعتراض توده‌‌ای و اعتصاب به‌منظور حفظ نظم سرمایه‌داری حاکم است، وارد محوطه کارخانه شد. براساس اخبار منتشره در پی یورش یگان ویژهِ حفظ نظم پوسیده حاکم، بیش از ۶۰ کارگر ذوب‌آهن دستگیر شدند که تا لحظه‌ی انتشار این اطلاعیه هیچ‌گونه خبری از آزادی کارگران بازداشتی منتشر نشده است. براساس این اخبار، یگان ویژه برای ایجاد رعب و وحشت هم‌چنان در محوطه کارخانه مستقر است.

پیش از این نیز کارگران ذوب‌آهن در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان و ۵ تا ۷ آذر با همین خواست‌ها دست به اعتصاب زده و با راهپیمایی در محوطه کارخانه فریاد برآورده بودند: “ذوب‌آهنی داد بزن، حق‌تو فریاد بزن”.

دوشنبه اول اسفند نیز نیروهای یگان ویژه با استقرار در مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه، مانع تجمع کارگران شده و ۵ تن از نمایندگان کارگران را دستگیر کرده بودند.

امروز هم‌چنین کارگران فولاد یزد نیز دست به اعتصاب زده و با راهپیمایی در محوطه کارخانه فریاد برآوردند: “کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد”. حدود ۶۰۰ تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه نیز از روز گذشته دست به اعتصاب زده‌اند.

براساس گزارش‌های منتشره در طول تنها یک هفته‌ی اخیر حدود ۳۰ اعتصاب و تجمع کارگری رخ داده است. علاوه بر اعتصابات کارگری، روزهای اخیر شاهد تجمعات اعتراضی متعدد معلمان، بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی، مخابرات، معلولان، نانوایان، و بسیاری از دیگر حقوق‌بگیران بوده‌ایم.

خانواده‌های زندانیان سیاسی و زندانیان محکوم به اعدام نیز در روزهای گذشته بارها دست به تجمع زده‌اند. اعتراضات شبانه در برخی از شهرها هم‌چنان ادامه دارد و خیابان‌های شهرهای بلوچستان بویژه زاهدان، به‌رغم تمامی تهدیدات نیروهای مزدور رژیم هم‌چنان در روزهای جمعه در تسخیر مردم ستم‌دیده‌ی بلوچ است.

در حالی که بحران اقتصادی روز به روز تعمیق می‌یابد و شانه‌های کارگران و زحمتکشان زیر بار سنگین تورم خم شده است، جمهوری اسلامی بی‌اعتنا به وضعیت معیشتی مردم، نیروهای مزدور خود را برای سرکوب کارگران و زحمتکشان می‌فرستد. مردمان ستم‌دیده‌ای که از بدیهی‌ترین حقوق خود محرومند.

گسیل نیروهای یگان ویژه و دستگیری بیش از ۶۰ کارگر ذوب‌آهن بیش از هر چیز نشان ترسِ رژیم از انقلاب محرومان را بر پیشانی خود دارد. رژیم فاشیستی حاکم که با موج وسیع اعتراضات توده‌ای در روزهای اخیر روبروست، هراسان بر این گمان واهی‌ست که با سرکوب می‌تواند از پیوستن جویبارها به یکدیگر و تبدیل‌شان به رودی خروشان جلوگیری کند. اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی بر لبه پرتگاه قرار داد و عمر ننگین‌اش رو به پایان است.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار آزادی بی‌قیدوشرط و فوری تمامی کارگران بازداشتی و نیز کلیه زندانیان سیاسی است.

سازمان فدائیان (اقلیت) راه رهایی طبقه کارگر ایران را در سازمان‌یابی و اتحاد برای سرنگونی جمهوری اسلامی می‌داند. طبقه کارگر ایران با برپایی کمیته‌های اعتصاب، کمیته‌های هماهنگی اعتصاب و اعتصاب سراسری می‌تواند در قامت یک طبقه راه را برای فراهم آوردن ضربه نهایی به رژیم سرمایه‌داری و فاشیستی حاکم باز کند.

پیش به سوی اعتصاب سیاسی سراسری

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۷ اسفند ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.