جنایتی دیگر و مردمی که فریاد می‌زنند قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان

روز چهارشنبه ابراهیم ریگی پزشک ۲۴ ساله بلوچ، ساعتی پس از دستگیری، توسط مزدوران جنایتکار رژیم در کلانتری ۱۲ زاهدان واقع در منطقه بعثت به قتل رسید.

ابراهیم ریگی پزشک جوانی بود که در جمعه سیاه زاهدان (۸ مهرماه)، داوطلبانه به کمک مجروحان شتافت و به دلیل حمایت از مردم محروم و ستم‌دیده‌ی بلوچ در ۲۱ مهرماه بازداشت و ۱۱ دی‌ماه با قرار وثیقه آزاد شده بود. ابراهیم پس از آزادی هم‌چنان به حمایت خود از مبارزات مردم ستم‌دیده‌ی ایران بویژه بلوچستان ادامه داد و در آخرین پست‌اش در اینستاگرام با نام بردن از تعدادی از جان‌فشاندگان موج اخیر جنبش انقلابی توده‌ها و یادآوری جمعه خونین زاهدان نوشته بود: “از یاد هیچ ایرانی و بلوچی نخواهد رفت”.

در دست نوشته‌ای از او که متعلق به دوران بازداشت‌اش در زندان است، ابراهیم با خط خود نوشته بود: “سیصد گل سرخ یک گل نصرانی، ما را ز سر بریده می‌ترسانی؟،  ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم، در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم”.

در پی این جنایت آشکار و ترس رژیم از گسترش اعتراضات مردم بلوچستان در اثر این جنایت، جمهوری اسلامی با قطع اینترنت، محاصره مسجد مکی و مستقر ساختن نیروهای وحشی خود در سطح شهر، تلاش کرد تا با ایجاد ترس و وحشت در میان مردم مانع اعتراض آن‌ها شود.

اما ستم‌دیدگان بلوچ بار دیگر با تسخیر خیابان‌های زاهدان و سر دادن شعارهایی هم‌چون “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان”، “مرگ بر خامنه‌ای”، “مرگ بر دیکتاتور”، “بسیجی سپاهی داعش ما شمایی” و حمل پلاکاردهایی که بر آن‌ها نوشته شده بود: “مرگ بر ستم‌گر، چه شاه باشه، چه رهبر” قدرت اتحاد خود را به نمایش گذاشتند.

براساس آخرین اخبار منتشره تا زمان انتشار این اطلاعیه، صدای تیراندازی در برخی از مناطق و خیابان‌های زاهدان از جمله خیابان کشاورز شنیده شده و تعدادی از مبارزان بلوچ دستگیر شده‌اند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم کردن قتل وحشیانه‌ی پزشک جوان و مبارز بلوچ ابراهیم ریگی، جمهوری اسلامی را عامل اصلی قتل او و دیگر جان‌فشاندگانی می‌داند که در ماه‌های اخیر در اعتراضات توده‌ای توسط مزدوران رژیم به قتل رسیده‌اند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از خواست‌ها و مبارزات مردم ستم‌دیده‌ی بلوچ، خواهان برابری تمامی ملیت‌های ساکن ایران و رفع هر گونه ستم، تبعیض و نابرابری ملی است. هیچ امتیازی به هیچ ملیت و زبانی نباید داده شود. تمام ملیت‌های ساکن ایران باید از این حق برخوردار باشند که آزادانه به زبان خود سخن بگویند و تحصیل کنند.

سازمان فدائیان (اقلیت) از خودمختاری وسیع مناطقی که دارای ترکیب و بافت ملی و جمعیتی ویژه‌ای هستند حمایت کرده و معتقد است اداره امور مناطق خودمختار باید برعهده شوراهای منطقه‌ای منتخب مردم منطقه قرار گیرد. مردم این مناطق از طریق شوراهای منتخب خود در کنگره سراسری شوراهای نمایندگان کارگران و زحمتکشان در تعیین سیاست‌های عمومی و مسائل مربوط به اداره امور سراسر کشور، مداخله خواهند داشت.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۵ اسفند ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

POST A COMMENT.