با فریادی بلند علیه اعدام و شکنجه به پا خیزیم

سحرگاه روز چهارشنبه، سرکوت (آرش) احمدی ۲۹ ساله و از اهالی روانسرکه در سال ۱۳۹۹ بازداشت شده بود، در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه بدون آخرین دیدار با خانواده، توسط دژخیمان رژیم جنایت‌پیشه جمهوری اسلامی اعدام شد.

سه روز قبل‌تر و در سحرگاه روز یکشنبه حسن عبیات زندانی سیاسی در زندان سپیدار اهواز به اتهام عضویت در “گروه‌های مخالف نظام” اعدام شده بود. حسن عبیات ۴۴ ساله پدر یک فرزند بود و در سال ۹۰ همراه با ۵ تن دیگر دستگیر شده و مدت ۱۱ سال در زندان بود. ماموران جمهوری اسلامی حتا از حضور مردم اهواز در مراسم خاکسپاری او با خشونت جلوگیری کردند.

جرم واقعی حسن عبیات این بود که عرب بود و جرم سرکوت احمدی نیز کرد بودن او بود. جمهوری اسلامی پس از اعدام سرکوت احمدی بار دیگر در نمایشی تهوع‌آور اعترافات تلویزیونی او را از صداوسیمای خود پخش کرد. اعترافاتی که از نظر مردم ایران تنها بیان‌گر شکنجه سرکوت برای تهیه‌ی آن نمایش کثیف است.

جمهوری اسلامی با فاصله بسیار زیاد بالاترین میزان اعدام نسبت به جمعیت را در بین دولت‌های جهان داراست. رژیمی که تنها با زندان و شکنجه و دار به حیات خود ادامه می‌دهد. از شهریور ماه سال‌جاری تعدادی از زندانیان سیاسی در زیر شکنجه جان خود را از دست داده‌اند، یا در اثر شکنجه‌ بعد از آزادی به‌طرز مشکوکی جان باخته و یا حتا در اثر تاثیرات روانی شکنجه متاسفانه دست به خودکشی زده‌اند. روز گذشته خالد وکیلی که در زیر شکنجه به قتل رسیده بود، در سنندج توسط گروهی از مردم شهر به خاک سپرده شد.

خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام نیز در هفته جاری بار دیگر دست به تجمع زده و خواستار لغو حکم اعدام عزیزان خود شدند که عمدتا با اتهام قاچاق مواد مخدر محکوم به اعدام شده‌اند. آن‌ها در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها در برابر دستگاه قضایی رژیم دست به تجمع زده‌ و چندین بار نیز ماموران امنیتی رژیم با خشونت آن‌ها را متفرق کرده و حتا تعدادی را دستگیر کرده بودند.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار لغو فوری مجازات اعدام و لغو هر گونه شکنجه است. رژیم جنایت‌کار جمهوری اسلامی با اعدام دو زندانی سیاسی که در گذشته دستگیر شده‌ بودند به ارزیابی واکنش جامعه نشسته است تا در صورت عدم واکنش جامعه، به جنایات خود در زندان‌ها شدت بخشد. هم اکنون تعدادی از زندانیان سیاسی با خطر اجرای حکم اعدام روبرو هستند.

نباید اجازه داد تا رژیم به جنایات خود در زندان‌ها ادامه دهد. با فریادی بلند علیه اعدام و شکنجه به پا خیزیم و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی شویم.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۴ اسفند ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

 

 

POST A COMMENT.