پیام فعالین و هواداران سازمان فدائیان (اقلیت)- داخل کشور -گرامی باد ۱۹ بهمن سالروز نبرد حماسی سیاهکل

کارگران، زحمتکشان و روشنفکران انقلابی

بیش از نیم قرن از نبرد حماسی سیاهکل در روز ۱۹ بهمن سال ۱۳۴۹ می‌گذرد. دراین روز گروهی از انقلابیون کمونیست با حمله مسلحانه به پاسگاه سیاهکل، مزدوران مسلح مستقر در این پاسگاه را خلع سلاح کردند. نوزده بهمن، روزی است که رفقای قهرمان ما پرچم آغاز مبارزه مسلحانه را در جنگل‌های شمال به اهتزاز درآوردند. غرش مسلسل رفقای سیاهکل، آرامش و ثبات رژیم شاهنشاهی را برهم زد، راه نوینی را پیش پای کمونیست‌ها و مبارزان راه آزادی و سوسیالیسم گذاشت و در تاریخ جنبش کمونیستی ماندگار شد. درهمین روز موجودیت یک جریان رزمندهٔ کمونیست نطفه بست و سازمان چریک‌های فدائی خلق متولد شد.

گوزن‌های سرخ جنگل و ادامه دهندگان راه رفقای سیاهکل با از جان گذشتگی و مبارزه‌ای آشتی ناپذیر علیه ظلم و ستم و نابرابری، پرچم آرمان‌های سوسیالیستی و آزادیخواهانه را برافراشتند، جو سکون و رخوت حاکم بر جامعه را شکستند و بر نظریه پردازی‌ها و افسانه سرایی های دیکتاتوری حاکم پیرامون قدر قدرتی و شکست ناپذیری رژیم شاهنشاهی نقطه پایان گذاشتند. علی رغم آنکه ۵۲ سال از آن حماسه سپری شده است، اما سیاهکل و خاطره رفقای برپادارنده مبارزه مسلحانه همچنان زنده است. رژیم دیکتاتوری شاهنشاهی سرنگون شد اما رژیم ارتجاعی واستبدادی دیگری برجای آن نشست. سازمان فدائیان (اقلیت) به عنوان پاسدار سنت‌های انقلابی و کمونیستی رفقای سیاهکل برای تحقق آرمان‌های سوسیالیستی این رفقا به مبارزه‌ای آشتی ناپذیر علیه رژیم دیکتاتوری و مذهبی جمهوری اسلامی برخاست و بیش از چهل سال به مبارزه برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی، رهایی مردم ستم دیده از یوغ استبداد مذهبی و استقرار حکومت شورایی ادامه داده است. علی رغم سرکوب‌های وحشیانه رژیم دیکتاتوری جمهوری اسلامی، سازمان ما و فعالین و هواداران سازمان همواره همدوش و در کنار مبارزان خیابانی و حامی اعتصابات وتظاهرات توده‌های کارگرو زحمتکش، زنان، معلمان، دانشجویان و دانش اموزان بوده وخواهند بود. در حالی که هم اکنون توده‌های مردم به مبارزه‌ای سرنوشت ساز و پیکار برای سرنگونی جمهوری اسلامی بر خاسته‌اند، طبقه سرمایه دارو تمامی ثروتمندان و مرتجعین از این وحشت دارند که سرنگونی جمهوری اسلامی به استقرار یک حکومت شورایی در ایران بیانجامد. گروه بندی‌های بورژوازی اپوزیسیون به دست و پا افتاده‌اند و از هم اکنون با طرح شعارهایی نظیر رفراندوم، مجلس مؤسسان و “وکالت می‌دهم”، بیهوده تلاش می‌کنند مانع ابتکار عمل توده‌ای شوند و انقلاب را به انحراف بکشانند. مردم مبارز اما به کمتر از سرنگونی تمام نظم موجود و استقرار حکومت شوراها رضایت نخواهند داد.

کارگران، زحمتکشان و زنان مبارز!

امروز رژیم ارتجاعی و سرکوبگر جمهوری اسلامی دقیقاً در همان جایگاهی قرار گرفته است که رژیم سلطنتی در سال ۵۷ در آن قرار گرفته بود. چندان نخواهد پایید که این رژیم استبدادی و کودک کش نیز با یک انقلاب توده‌ای به همان زباله دانی تاریخ فرستاده شود که رژیم سلطنتی فرستاده شد. رژیم دیکتاتوری شاهنشاهی، پیش از سقوط به اهرم‌ها و ترفندهای گوناگونی متوسل شد تا بلکه جلوی سرنگونی را بگیرد و خود را نجات دهد. ارتجاع اسلامی حاکم نیز برای بقای خویش به حربه‌های گوناگون و بیش از همه به تشدید سرکوب متوسل شده است تا خود را از خطر سقوط برهاند. اما هیچ راهی برای نجات رژیم باقی نمانده است و ارتجاع اسلامی را درست مانند ارتجاع شاهنشاهی راه گریزی از سرنگونی نیست.

ما فعالین و هواداران سازمان فداییان (اقلیت)- داخل کشور در سالروز حماسه سیاهکل بار دیگر یاد رفقای سیاهکل و تمامی رفقایی را که در طول این سال‌ها در مبارزه قهرمانانه خود برای تحقق اهداف و آرمانهای آزادی خواهانه و سوسیالیستی جان فشاندند گرامی می‌داریم. ما با رفقای جانفشانده خود پیمان بسته‌ایم، با استواری به مبارزه برای تحقق اهداف و آرمانهای کمونیستی طبقه کارگر ادامه دهیم.

ما فعالین و هواداران سازمان فداییان (اقلیت) – داخل کشور، عموم کارگران و زحمتکشان و تهیدستان را به تشدید مبارزه برای سرنگونی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی و استقرار حکومت شورایی فرا می‌خوانیم و معتقدیم راه نجاتی برای کارگران و مردم ستمدیده جز براندازی نظم موجود، اسقرار حکومت شورایی و سوسیالیسم وجود ندارد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسم

فعالین و هواداران سازمان فدائیان (اقلیت)- داخل کشور

بهمن ۱۴۰۱

 

متن کامل نشریه کار شماره ۱۰۰۷  در فرمت پی دی اف:

 

POST A COMMENT.