پیروز باد اعتصاب و تجمع سراسری کارکنان رسمی صنعت نفت

روز شنبه ۲۶ آذر ماه، هزاران تن از کارکنان رسمی صنعت نفت در مراکز نفت و گاز سراسر کشور، برای دست یابی به خواست های خود به ویژه خواست محوری  اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، دست از کار کشیدند و تجمع‌های اعتراضی برپا کردند. این تجمعات در مراکز نفت و گاز و به طور همزمان در چند شهر از جمله اهواز، ماهشهر، گچساران، جزیره خارک، منطقه نفتخیز جنوب و منطقه عسلویه برگزارشد.

پیش از این “شورای هماهنگی و همبستگی کارکنان رسمی صنعت نفت” با صدور چندین اطلاعیه اعلام کرده بود: ” گردهمایی کارکنان رسمی صنعت نفت، روز شنبه ۲۶ آذر با محوریت شهرهای اهواز، عسلویه و ماهشهر و همراهی تمامی شهرها و مناطق عملیاتی برگزار خواهد شد.”

شورای هماهنگی و همبستگی کارکنان رسمی صنعت نفت از همه همکاران خواسته بود ” در تمام شهرها و مناطق عملیاتی از جمله پتروشیمی‌ها، پالایشگاهها، بهره برداریها و سایر کارخانجات و ادارات، با هماهنگی سایر همکارانتان روبروی ساختمان مرکزی ستاد یا ساختمان اداری مجموعه خود جمع ” شوند و “ستاد و عملیات یکپارچه باهم حقوق ضایع خود را از دروغگویان بخواهید.

سنگر ۲۶ آذر را خالی نکنید اجازه ندهید که این سنگر و خاکریز را مسولین بی سواد و کارنابلد در دست بگیرند.برای آینده خود و خانواده هایمان همه بیاییم ”

“روز ۲۶ آذر گرد هم جمع خواهیم شد و از حق و حقوق قانونی خود که سالها توسط مسئولین فاسد و نالایق به یغما رفته دفاع خواهیم کرد.”

بیش از ده سال است که اجرای ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و افزایش حقوق و مزایا معوق مانده است.

از سال ۹۹ تا به امروز کارگران و کارکنان  رسمی وزارت نفت به اشکال و شیوه های مختلف مبارزاتی تلاش نمودند این مطالبه خود را عملی سازند، اما جز وعده‌های تحقق نیافته چیزی نصیب کارکنان نشد. علاوه بر این،  تجمعات مورد یورش واحدهای ضد یورش قرار گرفت. تعدادی از کارگران و کارکنان بازداشت شدند. تهدید و فشار امنیتی برای مقابله با اعتراضات افزایش یافت. اما کارکنان رسمی نفت کوتاه نیامدند و اعتصاب بزرگ و سراسری خود را امروز برپا کردند.

گرچه مطالبه محوری کارکنان نفت، اجرای ماده ۱۰ و بهبود شرایط معیشتی آن‌هاست، اما در شرایط سیاسی کنونی که سراسر ایران را اعتراضات سیاسی فراگرفته است، این اعتصاب و اعتصابات مشابه آن، مقدمه‌ای برای روی‌آوری به اعتصابات سراسری سیاسی کارگری است.  کارکنان رسمی  نفت علیه رژیم پلیسی و امنیی حاکم بر صنعت نفت هستند و در اعتصاب امروز، شعار استعفای وزیر نفت را سر دادند.

سازمان فدائیان( اقلیت) از مبارزات و مطالبات کارکنان رسمی صنعت نفت حمایت می‌کند و خواستار اجرای فوری مطالبات به حق کارگران و کارکنان صنعت نفت است.

سازمان فدائیان( اقلیت) عموم کارگران را به اتحاد برای برپائی اعتصاب عمومی سراسری  و ارتقاء مبارزات و اعتراضات سراسری مردم ایران، علیه طبقه ستمگر حاکم بر ایران فرا می‌خواند.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان(اقلیت)

۲۶آذر ماه ۱۴۰۱

 

کار نان آزادی- حکومت شورایی

 

 

POST A COMMENT.