اجتماع نیروهای کمونیست و چپ در استکهلم سوئد

روز شنبه ۲۸ آبان بنا به فراخوان شورای استکهلم و حمایت احزاب و سازمان‌های کمونیست از جمله فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) از این فراخوان، اجتماعی در میدان مرکزی شهر  استکهلم برگزار شد. اجتماع‌کنندگان که مجموعه‌ای از همه نیروهای احزاب و افراد مستقل کمونیست و چپ بودند، همگی با در دست داشتن پرچم‌های سرخ در این اجتماع حضور یافتند و با سر دادن شعارهایی نظیر مرگ بر دیکتاتور، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر، نان کار آزادی، اداره شورایی و نه شاه می‌خوابیم نه ملأ، قدرت به دست شورا، حمایت خود را از موج جدید جنبش انقلابی مردم ایران اعلام کردند.

در این اجتماع پر شور، نمایندگان احزاب و سازمان‌های کمونیست از جمله نماینده سازمان فدائیان (اقلیت) و همچنین نمایندگانی از احزاب چپ و کمونیست سوئد در حمایت از مبارزات مردم ایران و  زندانیان سیاسی سخنرانی کردند.

این اجتماع شورانگیز که از ساعت ۳ بعدازظهر شروع‌شده بود، تا ساعت ۴/۵ ادامه یافت و پس‌ازآن به‌صورت یک راه پیمایی با شکوه و برافراشتن پرچم‌های سرخ و صفی طولانی به سمت مجلس سوئد ادامه یافت.

در مسیر راه‌پیمایی که نیم ساعت طول کشید، راه‌پیمایان کمونیست و چپ با سر دادن شعارهایی به زبان فارسی و سوئدی از جمله “سفارت ایران مرکز تروریستان” خواهان بستن سفارت ایران در سوئد شدند.

این اجتماع هم در میدان مرکزی شهر و هم در مسیر یک کیلومتر راه‌پیمایی با استقبال گرم شهروندان سوئدی قرار گرفت.

گزارش از فعالین سازمان فدائیان (اقلیت)- سوئد

 

POST A COMMENT.