ارتجاع اسلامی بار دیگر بلوچستان را به خون کشید

در ادامه نبردها و خیزش‌های شهری و سراسری، امروز جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ تظاهرات توده‌ای و اعتراضات خیابانی با شعار “مرگ بر خامنه‌ای” شهرهای استان سیستان و بلوچستان ازجمله؛ زاهدان، خاش، سراوان، راسک، سوران، ایرانشهر و برخی شهرهای دیگر را فراگرفت.رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی تظاهرات مسالمت‌آمیز توده‌ای را با گلوله پاسخ داد. در اثر تیراندازی مزدوران مسلح و سرکوبگر حکومتی، تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند.

در سراوان به روی جمعیتی که در مسجد نور گردآمده بودند، تیراندازی و گاز اشک‌آور شلیک کردند. در شهر خاش و زاهدان جمعیت را به رگبار بستند و به سر و ناحیه گردن معترضان شلیک کردند.بیمارستان خاش مملو از زخمی شد. پس‌ازاین تیراندازی‌ها، مردم خشمگین با سنگ  به مقابله با سرکوبگران پرداختند و به جنگ‌وگریز خیابانی روی آوردند. در خاش یک خودروی نیروهای سرکوب و فرمانداری را به آتش کشیدند و خیابان‌ها را به تسخیر خود درآوردند. انبوه توده‌های مردم خشمگین در زاهدان و خاش و سراوان و دیگر شهرها به خیابان آمدند و با شعار مرگ بر خامنه‌ای به مقابله با مزدوران مسلح رژیم پرداختند. آتش و دود شهرهای بلوچستان را فراگرفت.

گرچه گزارش دقیقی از تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها منتشرنشده است، اما خبرهای انتشاریافته حاکی از آن است که دست‌کم ۷ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند که درمیان آن‌ها کودکان نیز دیده می‌شوند. حال برخی از زخمی‌ها وخیم است. هویت دو تن از جان‌باختگان امروز یونس فرزند حافظ انور سلحشوران (میر بلوچ زهی)و محمد فرزند نادر شه بخش (میر بلوچ زهی)اعلام‌شده است.

خیزش‌های شهری در بلوچستان در حالی است که مراسم‌ها و تجمعات گسترده توده‌ای در یادمان جان‌باختگان ۴۰ روز اخیر، همه‌جا به صحنه مبارزه تعرضی علیه رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی تبدیل‌شده اند. اعتراضات و خیزش‌های شهری و نبردهای خیابانی نیز در ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر شهرهای کردستان، در چندین منطقه در تهران، انزلی، اراک، اصفهان، آمل، تبریز، رشت، فولادشهر، قزوین، کمال شهر و برخی شهرهای دیگر ادامه داشته است. در کرج مردم زحمتکش و جوانان جسور و شجاع با شعار مرگ بر خامنه‌ای به‌طور یکپارچه به خیابان آمدند و حماسه آفریدند. با ایجاد راه‌بندان و سنگرهای خیابانی، با مزدوران مسلح و اوباشان حکومتی درگیر شدند، آن‌ها را به محاصره خود درآوردند و در جریان این درگیری‌ها چند بار مزدوران را فراری دادند. یک کانکس پلیس و خودروی نیروهای سرکوب را نیز به آتش کشیدند.

ارتجاع اسلامی براین خیال است که با تشدید بیش از پیش سرکوب و کشتار توده‌های مردم به پا خاسته، می‌تواند در برابر روند رو به اعتلای جنبش توده‌ای و مبارزات شهری که سرتاسر کشور را فراگرفته است، سد و مانع ایجاد کند و خود را از خطر سقوط برهاند.امروز ۱۳ آبان در بلوچستان، جمعه خونین دیگری آفرید تا رعب و هراس ایجاد کند و خود را مسلط بر اوضاع نشان دهد.

اما توده‌های مردمی که ۵۰ روزبه نبردهای خیابانی ادامه داده‌اند از این اقدامات نمی‌هراسند و مصمم‌اند تکلیف رژیم را یکسره سازند.کارگران، زحمتکشان، جوانان، زنان، دانشجویان، دانش آموزان و همه ستم‌کشیدگان و آزادی خواهان، عزم خود را جزم کرده‌اند به عمر نکبت‌بار رژیم جمهوری اسلامی پایان دهند.

سازمان فدائیان(اقلیت) سرکوب و کشتار مردم زحمت‌کش بلوچستان  و سایر شهرهای کشور را قویاً محکوم می‌کند.

سازمان فدائیان(اقلیت) از مبارزات توده‌های زحمتکش شهرهای بلوچستان و سایر شهرهای کشور برای به زیر کشیدن رژیم منفور و جنایتکار جمهوری اسلامی حمایت می‌کند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلام-  برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

سیزده آبان ۱۴۰۱

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

 

 

POST A COMMENT.