جنگ و گریز و نبرد خیابانی در سنندج

همراه با اعتصاب عمومی و تعطیل مغازه ها در استان کردستان، در برخی از شهرهای این استان زنان و جوانان مبارز و انقلابی بار دیگر وارد خیابان ها شدند و با سردادن شعارهایی چون “مرگ بر دیکتاور”، “زن زندگی آزادی” با مزدوران حکومتی درگیر شدند.در حالیکه اعتراضات دختران دانش آموز نیز در سقز و سنندج و مریوان و برخی شهرهای دیگر درمدارس و بیرون از مدارس ادامه داشت، در سنندج گروه های متعددی از زنان و جوانان مبارز در گروه های چند ده نفره به صورت غیر متمرکز در چندین نقطه شهر از جمله در خیابان فردوسی، حسن آباد و خیابان ادب با سردادن شعارهای ضد حکومتی به نبرد با مزدوران حکومتی برخاستند.

در خیابان ادب نزدیک به صد تن از جوانان وزنان جسور و مبارز با آتش زدن چند حلقه لاستیک، خیابان را مسدود کردند و با شعار مرگ بر دیکتاتور و “زن زندگی آزادی” به جنگ‌وگریز با مزدوران حکومتی پرداختند. درحالی‌که نیروهای سرکوب با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای به روی مردم تیراندازی می‌کردند، جوانان شجاع وزنان جسور و مبارزی که با روسری وداع کرده بودند، با کوکتل مولوتف و سنگ و کیسه‌های پلاستیکی بنزین، پاسخ مزدوران را می‌دادند.به‌رغم آنکه نیرو و تجهیزات نظامی زیادی در خیابان‌های سنندج مستقرشده‌اند و سرکوب گران همه گونه وسایل سرکوب با خود حمل می‌کنند، اما آشکارا از زنان و مردان مبارزی که به نبرد خیابانی و جنگ‌وگریز روی آورده بودند می‌ترسیدند و جرئت نزدیک شدن به مبارزان را نداشتند. جوانان مبارز سنندج برخی خیابان‌ها را به تسخیر خود درآوردند. ورودی همدان- سنندج را مسدود کردند و برخی مأموران سرکوب را نیز فراری دادند. بااین‌همه در اثر تیراندازی مزدوران چندین نفر زخمی شدند. هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها و بازداشت‌شدگان در دست نیست. در سنندج همچنین یک راننده که به نشان اعتراض بوق می‌زد از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. نبردهای خیابانی که ساعت حدود ۱۰ صبح امروز آغاز شد، چند ساعت ادامه داشت.

مبارزات و نبردهای خیابانی امروز ۱۶ مهر، منحصر به شهر سنندج نبود. این نبردها در بسیاری دیگر از شهرهای کردستان و سایر شهرها و استان‌ها،ازجمله تهران، اصفهان، شیراز، کرمان، رشت، کرج، گوهردشت، فردیس، مشهد، بابل و چندین شهر دیگر نیز ادامه داشت.در دانشگاه‌ها نیز علی‌رغم اقدامات وحشیانه سرکوب گران رژیم علیه دانشجویان و بازداشت‌های گسترده، اعتصاب سراسری و تجمعات دانشجویی ادامه داشت.نبردهای خیابانی و اعتصابات سراسری تا تعیین تکلیف قطعی با رژیم جمهوری اسلامی ادامه دارد. هیچ راه نجاتی برای رژیم حاکم وجود ندارد.

ما فعالین و هواداران سازمان فدائیان(اقلیت)- کردستان، دوشادوش زنان و جوانان کردستان تا سرنگونی رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی و به زیر کشیدن تمام نظم موجود به مبارزه و نبرد خیابانی ادامه می‌دهیم و اقدامات سرکوب گرانه رژیم در کردستان و سراسر کشور را محکوم می‌کنیم.

ما همچنین از پیکار خیابانی توده‌های مردم در سایر شهرها و استان‌ها و  اعتصابات سراسری دانشجویان حمایت می‌کنیم.

 

زنده‌باد پیکار خیابانی زنان و جوانان مبارز سنندج

پیروز باد اعتصابات سراسری و نبردهای خیابانی توده‌های مردم سراسر کشور

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

 

فعالین و هواداران سازمان فدائیان(اقلیت) – کردستان

۱۶/ مهر / ۱۴۰۱

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورائی

 

POST A COMMENT.