حمله وحشیانه  به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف را قویاً محکوم می‌کنیم

شامگاه روز گذشته نیروهای سرکوب سپاه و یگان ویژه، با همراهی بسیج و مزدوران اطلاعاتی موسوم به لباس شخصی، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف را به‌طور وحشیانه‌ای موردحمله قراردادند و شمار زیادی از دانشجویان را بازداشت کردند.مزدوران سرکوبگر که تمام ورودی‌های دانشگاه را مسدود کرده بودند، با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور، و با خشونت و بی‌رحمی  به جان دانشجویان افتادند و تعداد زیادی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داده و مصدوم ساختند. نزدیک به صد تن از دانشجویان که در پارکینگ دانشگاه به محاصره سرکوبگران درآمده بودند، به‌شدت مورد ضرب و شتم واقع شدند و تعداد دیگری نیز دستگیر شدند.بخش دیگری از سرکوبگران به خوابگاه دانشجویان حمله کردند و پیش از ورود به خوابگاه، با تیراندازی به‌طرف پنجره اتاق‌ها،نمونه دیگری از وحشی‌گری و حیوان‌صفتی خود را به نمایش گذاشتند. در جریان این اقدام وحشیانه نیز تعدادی از دانشجویان زخمی و شمار دیگری بازداشت شدند.

با انتشار خبر این حمله، خانواده دانشجویان و بسیاری از مردم تهران به یاری دانشجویان شتافتند و با تجمع بر مقابل دانشگاه صنعتی شریف، خواهان آزادی دانشجویان شدند. در خیابان آزادی نیز خودروها با بوق زدن ممتد و مکرر، از خانواده‌ها و دانشجویان حمایت کردند.اما مزدوران سرکوبگر سپاه و یگان ویژه، به خانواده‌ها و تجمع‌کنندگان رحم نکردند و به روی آنان نیز گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای شلیک کردند.حتی خودروهای درحال عبور خیابان آزادی نیز از حمله و خرابکاری مزدوران درامان نماندند.

رژیم سرکوبگر و ارتجاعی جمهوری اسلامی که پایش لب گور است، در آخرین روزهای حیات ننگین خود به هر جنایتی دست می‌زند. ارتجاع هار حاکم که از اعتصابات سراسری و شکوهمند دانشجویان و تسری آن به سایر بخش‌ها و همچنین از خیزش‌ها و قیام‌های شهری سخت به هراس افتاده، براین خیال واهی است که با وحشی‌گری و سرکوب و بازداشت‌های وسیع و گروهی، می‌تواند در مقابل روند رو به گسترش اعتصاب‌ها و قیام‌های شهری مانع ایجاد کند و خود را از خطر سقوط برهاند.

این در حالی است که درست در همان لحظاتی که پاسداران نظم حاکم  به سرکوب دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف مشغول بود، نبردهای خیابانی در چندین شهر و ازجمله در چند نقطه تهران جریان داشت.اعتصاب سراسری دانشجویان نیز علی‌رغم تشدید بازداشت‌ها و دستگیری‌ها ادامه یافته است. دانشجویان دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران، علم و صنعت، بهشتی، علامه طباطبایی،تربیت مدرس، خواجه نصیر، خوارزمی، دانشگاه شیراز، فردوسی مشهد، کردستان،تبریز، سمنان، یزد، ارومیه، زنجان، قم، بندرعباس، جندی‌شاپور و دانشجویان ده‌ها دانشگاه دیگر در سراسر کشور، امروز سومین روز اعتصاب سراسری خود را در اعتراض به یورش وحشیانه سرکوبگران به دانشگاه صنعتی شریف آغاز کردند و خواستار آزادی فوری دانشجویان بازداشتی شدند.افزون براین دانش آموزان مدارس دخترانه نیز به اعتراض و اعتصاب پیوسته‌اند و با برداشتن روسری و پایین کشیدن عکس خمینی و خامنه‌ای و شعار “توپ تانک فشفشه آخوند باید گم  بشه” انزجار و نفرت خود را از رژیم سرکوبگر و ارتجاعی حاکم نشان داده‌اند.

نفرت عمومی از رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی  به اوج خود رسیده  و راه نجاتی برای ارتجاع حاکم باقی نمانده است.مردم زحمتکش وزنان و جوانان در سراسر کشور به پا خاسته‌اند تا تکلیف رژیم را یکسره کنند و به کمتر از سرنگونی آن رضایت نخواهند داد. یورش وحشیانه به دانشجویان و تشدید سرکوب نیز این رژیم را نجات نخواهد داد.

سازمان فدائیان(اقلیت) یورش وحشیانه و به دانشگاه صنعتی شریف و بازداشت دانشجویان را قویاً محکوم می‌کند.

هم‌اکنون آزادی دانشجویان زندانی  و زندانیان سیاسی یکی از خواست‌های اصلی دانشجویان است. سازمان فدائیان(اقلیت) از این خواست دانشجویان و خانواده‌ها حمایت می‌کند و خواهان آزادی بی‌درنگ همه دانشجویان بازداشتی و کل زندانیان سیاسی است.

پیروز باد اعتصابات  سیاسی و سراسری دانشجویان

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان(اقلیت)

یازدهم مهرماه ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی- حکومت شورائی

POST A COMMENT.