سرنگونی جمهوری اسلامی، جواب قطعی مردم به کشتار مردم زاهدان

سرنگونی جمهوری اسلامی، جواب قطعی مردم به کشتار مردم زاهدان

 

در تب‌وتاب اعتراضات سراسری و جنگ خیابانی مردم بر علیه رژیم جمهوری اسلامی، تجاوز به یک کودک خردسال توسط یکی از فرماندهان نیروی انتظامی در رسانه‌های عمومی علنی شد و خشم و اعتراض مردم را علیه جنایتکاران اسلامی صدچندان کرد.

در شرایطی که مردم در سراسر ایران در روزهای متوالی با گسترش اعتراضات، خیابان‌ها را به تسخیر خود درآورده و برای سرنگونی رژیم جنایتکاران اسلامی خیز برداشته‌اند، تجاوز به دختر ۱۵ ساله توسط یکی از فرماندهان نیروی انتظامی، نفرت و بیزاری بی‌پایان مردم ستمدیده زاهدان که زیر بار فقر و ستم و تبعیض به ستوه آمده‌اند، بار دیگر همزمان با خیزش مردم در سراسر ایران به مصاف جمهوری اسلامی کشانده است.

مردم زاهدان در اعتراض به این جنایت ددمنشانه، روز جمعه بعد از نماز جمعه دست به تظاهرات زدند. این اعتراض با سرکوب وحشیانه و تیراندازی مستقیم مزدوران پایگاه بسیج روبرو شده است. طبق اخبار رسمی دولتی ۴۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند، ولی بنا به اخبار محلی حدود ۶۰ کشته و ۲۰۰ نفر از معترضین زخمی شده‌اند.

به دنبال این جنایت، درگیری میان مردم و مزدوران دولتی بالاگرفته و مردم خشمگین به پایگاه بسیج حمله می‌کنند و آن را به آتش می‌کشند و فرمانده اطلاعات زاهدان نیز کشته می‌شود. اعتراضات به شهرهای دیگری در سیستان و بلوچستان نیز سرایت می‌کند.

اعتراض به جنایت رژیم ادامه دارد و بنا به فراخوان مردم، امروز شنبه ۹ مهرماه اعتصابات، تظاهرات و اعتراضات خیابانی در بیشتر شهرهای استان سیستان و بلوچستان علیه سرکوبگران اسلامی ادامه داشته است.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست همدردی عمیق خود را با خانواده جان‌باختگان و مردم ستمدیده زاهدان و تمام مردم ایران ابراز می‌دارد و این جنایت هولناک رژیم زن ستیز و ضد انسان جمهوری اسلامی را محکوم می‌کند و همه مردم آزادیخواه را به گسترش اعتراضات و همبستگی با مردم ستمدیده زاهدان فرامی‌خواند.

حکومتی که هرگونه اعتراض به‌حق مردم را با قتل‌عام جواب می‌دهد، باید سرنگون و ماشین سرکوبش به دست مردم درهم کوبیده شود. سران آن باید دستگیر و به‌طور علنی محاکمه و بسزای جنایاتشان برسند.

مرگ بر رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی

زنده‌باد آزادی؛  زنده‌باد سوسیالیسم

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست

۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ برابر با ۲ اکتبر ۲۰۲۲

امضاها: سازمان اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت

POST A COMMENT.