پیش به‌سوی اعتصاب عمومی سیاسی و قیام مسلحانه سراسری

جنگ‌وگریز خیابانی تمام شهرهای کشور را فراگرفته است. توده‌های زحمتکش مردم ایران یکپارچه به پا خاسته‌اند و برای سرنگونی رژیم، وارد خیابان‌ها شده‌اند. شعار مرگ بر دیکتاتور و دیگر شعارهای ضد حکومتی در سراسر کشور طنین افکنده است. شورش‌ها و قیام‌های شهری اکثریت قریب به‌اتفاق شهرهای بزرگ کشور از کردستان تا خراسان و خوزستان و استان مرکزی و دیگر استان‌ها از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب را در برگرفته است. دانشگاه‌های کشور نیز به مراکز مبارزه با رژیم و حمایت از خیزش‌های شهری تبدیل‌شده‌اند. این بار حتی آن تعداد از شهرهایی که در خیزش‌ها و قیام‌های قبلی از سال ۹۶ به بعد وارد اعتراضات خیابانی نشده بودند نیز به اعتراض و تظاهرات سراسری پیوسته‌اند. ده‌ها وسیله نقلیه و کیوسک و کانکس پلیس  و چندین مرکز مذهبی و دفتر امام‌جمعه به آتش کشیده شده است. شجاعت و نترسی و شور مبارزه و موقعیت تعرضی زنان و مردان مبارز، مزدوران حکومتی را درده‌ها شهر عقب رانده است.چندین قرارگاه پلیس و نیروهای امنیتی مورد یورش نیروهای مبارز قرارگرفته و بعضاً در آتش خشم جوانان به خاکستر تبدیل‌شده‌اند.تابلوها و بنر های بزرگ خامنه‌ای، قاسم سلیمانی و رئیسی به آتش کشیده و بسیاری از دوربین‌ها کنترل پلیسی درهم‌شکسته شده‌اند. آتش خشمی که در قتل فجیع مهسا امینی برافروخته شد، طی چند روز متوالی پیوسته شعله‌ور‌تر شده است.

 

مزدوران سرکوبگر با تیراندازی و اعمال قهر و شلیک گاز اشک‌آور، به مقابله با اعتراض‌کنندگان برخاسته‌اند. هزاران تن از جوانان وزنان و مردان مبارز در سراسر کشور بازداشت‌شده‌اند.هنوز آمار دقیقی در این مورد اعلام‌نشده است. روند بازداشت‌های گسترده طی تمام این چند روز نیز ادامه داشته است. ده‌ها تن دیگر براثر شلیک و تیراندازی نیروهای سرکوبگر کشته‌ یا مصدوم شده‌اند که شمار دقیق آن اعلام‌نشده است.

ارتجاع حاکم سعی کرده است با قطع اینترنت، از انعکاس خبرهای مربوط به برآمدهای توده‌ای در شهرهای مختلف جلوگیری کند. توأم با این اقدام، از روز گذشته تعداد بیشتری از مزدوران مسلح به انواع تجهیزات را برای سرکوب عازم خیابان‌ها نموده است.روز گذشته سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای بر سرکوب”آشوب گران” تأکید کرد و خواهان شناسایی و برخورد قاطع قوه قضائیه با معترضین شد.رئیس قوه قضائیه نیز شورش ها و قیام‌های مردمی را “اغتشاش” خواند و دستور داد با اعتراض‌کنندگان” بدون اغماض و کوتاهی” برخورد شود.  ارتش سرکوبگر جمهوری اسلامی نیز امروز در دفاع از نظم موجود وارد عرصه شد و در یک بیانیه تهدیدآمیز اعلام کرد نیروهای مسلح ارتش هرگز اجازه نخواهند داد خدشه‌ای به آرمان‌های خمینی وارد شود.

 

علی‌رغم تمام  این اقدامات و تهدیدات آشکار، شورش‌ها و قیام‌های شهری امروز نیز ادامه داشت. تلاش حکومت برای برانگیختن نمازگزاران و عوامل خود در نمازهای جمعه علیه توده‌های مردم معترض و زحمتکش نیز بی‌نتیجه ماند.

جمهوری اسلامی باید به دست توده‌های مردم زحمتکش ایران سرنگون شود. مردم زحمتکش ایران در این چند روز،  در سرتاسر کشور بار دیگر اراده خود را برای به زیر کشیدن رژیم جمهوری اسلامی و تمام نظم موجود به نمایش گذاشتند. با ادامه این اعتراضات اقشار بیشتری از کارگران و زحمتکشان به آن خواهند پیوست.اعتراضات و شورش‌ها شهری و خیابانی در حد کنونی را باید با ایجاد آمادگی بیشتر برای مقابله با ارگان‌های مسلح رژیم به مراحل بالاتری سوق داد. خیزش ها و تعرضات تحسین‌برانگیز توده های مردم را باید با اعتصابات کارگری، معلمان، پرستاران کامل‌تر کرد . باید اعتصاب عمومی سیاسی را تدارک دید و با قیام مسلحانه توده‌ای و سراسری ، به عمر ننگین ارتجاع حاکم پایان داد.

زنده‌باد قیام های شهری و مبارزات پرشور خیابانی زنان و مردان مبارز

پیش به‌سوی اعتصاب عمومی سیاسی و قیام مسلحانه سراسری

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلام-  برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

اول مهر ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.