بگذار بر خیزند مردم بی لبخند

“مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من تا می توانم زندگی کنم نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ روبرو شدم که می شوم مهم نیست، مهم اینست که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد” “صمد بهرنگی”

قتل مهسا (ژینا) امینی، دختر ۲۲ ساله سقزی از جمله مرگ هایی است که تاثیر بس شگرفی بر توده های مردم ایران برجای گذاشته است. قتل مهسا توسط آدمکشان جمهوری اسلامی که در فاصله دو ساعت پس از دستگیری او رخ داد، آنچنان فاجعه بار بود که طوفانی از خشم و اعتراض را بر سر جمهوری اسلامی آوار کرده است.

از لحظه ای که خبر مرگ ژینا  انتشار عمومی یافت، توده های مردم ایران با خشمی خروشان علیه قاتلان ژینا به اعتراض روی آوردند. در روزهای شنبه و یکشنبه همزمان با خاکسپاری ژینا، مردم شهرهای سنندج و سقز با شعار “مرگ بر خامنه ای” ” مرگ بر دیکتاتور” خشم خود را به سر قاتلان او فریاد زدند و زنان حجاب اجباری را از سر برگرفتند. روز دوشنبه، موج تظاهرات و فریادهای مرگ بر خامنه ای از سقز و سنندج به دیگر شهرهای کردستان رسید. مردم دیواندره به خیابان آمدند و در جنگ و گریزی قهرمانانه همانند روزهای قیام آبان ۹۸ با شعار مرگ بر خامنه ای، در مقابل نیروهای سرکوبگر رژیم صف آرایی کردند. مردم شهرهای بانه، مریوان، جوانرود، سقز، مهاباد، سنندج، روانسر، بوکان، اشنویه، پیرانشهر و سردشت با شعارهای “مرگ بر خامنه ای” و “می کشم می کشم، هر آنکه خواهرم کشت”، در کنار خانواده داغدار ژینا امینی قرار گرفتند.

اما اعتراضات به کردستان محدود نشد. یک روز پس از خاکسپاری “ژینا” فریاد اعتراض از کردستان به تهران رسید. دانشجویان دانشگاه تهران با شعار “زن، زندگی، آزادی”، “ما همه مهسا هستیم، بجنگ تا بجنگیم” نسبت به قتل مهسا امینی به اعتراض برخاستند. دانشجویان این دانشگاه با سر دادن شعار “حراست کذایی، قاتل ما شمائی” در مقابل تهاجم نیروهای سرکوبگر حراست ایستادند. دانشجویان دانشگاه های هنر، تربیت مدرس، پلی تکنیک، امیرکبیر و بهشتی نیز روز دوشنبه در اعتراض به قتل “ژینا امینی” اقدام به برپائی تجمعات اعتراضی کردند. دانشجویان دانشگاه بهشتی با شعار “این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت”، خشم و انزجار خود را بر سر جمهوری اسلامی ریختند. در امیر کبیر تجمع اعتراضی دانشجویان خشمگین به درگیری با نیروهای حراست کشیده شد. علاوه بر دانشگاه ها، در رشت و مناطقی از تهران از جمله در بلوار کشاورز نیز، مردم بی لبخند اما خشمگین و معترض با شعار “مرگ بر خامنه ای” و “می کشم می کشم، هرآنکه خواهرم کشت” خشم و انزجار خود را بر سر رژیم آدمکُش و زن ستیز جمهوری اسلامی ریختند. در رشت توده های معترض با شعار “زن، زندگی، آزادی” به دفاع از آزادی زنان برخاستند و همدردی خود را با خانواده مهسا (ژینا) امینی ابراز داشتند.

اکنون شرایط جامعه بسیار ملتهب و توفانی ست. مرگ ژینای جوان برای مردم بی لبخند و توده های مردم بپا خاسته ایران و  بویژه زنان جامعه ما به نمادی از خشم و اعتراض عمومی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است. آنچنان اعتراض و خشمی که شعله‌های آن علیه رژیم آدمکش حاکم بر ایران از هر سو بلند زبانه می‌کشد. مرگ فاجعه بار “ژینا” و زندگی کوتاه او اکنون به مبارزات قهرمانانه زنان ایران در مسیر رهایی و رسیدن به آزادی و برابری اعتباری تاریخی بخشیده است. آنچنان اعتباری که به خیزش عمومی مردم بی لبخند شتاب و تاب و توان دیگری بخشیده است.

سازمان فدائیان (اقلیت) از مبارزات قهرمانانه توده‌های مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و نظم ستمگرانه و زن ستیزحاکم بر ایران حمایت می‌کند وخواهان تشدید مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی و استقرار یک حکومت شورائی در ایران است که به تمام مصائب موجود پایان خواهد بخشید.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.