گزارشی از آکسیون اعتراضی در مقابل کنسولگری مکزیک در هامبورگ

سه‌شنبه برابر با ۳۰ آگوست آکسیون اعتراضی در مقابل کنسولگری مکزیک در هامبورگ به فراخوان مائوئیست‌های آلمان در محکومیت به ربودن Ernesto Garcia از فعالین چپ انقلابی  مکزیک  برگزار شد. لازم به ذکر است که در طول چند سال اخیر بسیاری از فعالین چپ و دانشجویی مکزیک توسط دولت ربوده‌شده و تاکنون هیچ اثری از آن‌ها نیست. در این مراسم بیانیه و اطلاعیه‌های به زبان آلمانی، اسپانیایی و ترکیه در محکومیت به این جنایات قرائت شد. رفقای چپ ترکیه، فعالین سازمان فدائیان (اقلیت) و حزب کمونیست ایران در همبستگی با فعالین انقلابی مکزیک در این آکسیون شرکت کرده و ضمن ابراز همبستگی با کمونیست‌های مکزیک خواهان آزادی آن‌ها شدند. در ذیل ترجمه فراخوان این آکسیون و اطلاعاتی در مورد ارنستو گارسیا آمده است.

 

روز جهانی زندانیان – ارنستو سرناس گارسیا Presentacion con vida!

رفیق ارنستو سرناس گارسیا را زنده به ما بده!

رفقای عزیز

دوستان عزیز،

بدین‌وسیله فراخوان خود را برای تجمع خود در ۳۰ اوت که به مناسبت روز جهانی بازداشت‌شدگان و ناپدیدشدگان برگزار می‌کنیم، برای شما ارسال می‌کنیم.

ارنستو سرناس گارسیا!Presentacion con vida!

رفیق ارنستو سرناس گارسیا را  زنده به ما بده!

رفیق ارنستو سرناس گارسیا بیش از چهار سال است که در مکزیک مفقودشده است. او به دستور دولت مکزیک که به‌شدت با انقلابیونی  مانند ارنستو برخورد می‌کند،  ربوده‌شده،  بسیاری از انقلابیون و توده‌های مبارز بدون هیچ اثری در مکزیک ناپدید می‌شوند و دیگر هیچ اثری از آن‌ها  نمی‌توان آن‌ها یافت.

ارنستو سرناس گارسیا استاد و محقق در دانشگاه مستقل بنیتو خوارز در اوآخاکا و مدرس دانشگاه‌های مختلف در مکزیک، آمریکای لاتین و اسپانیا بود.  او به‌عنوان مشاور حقوقی Corriente del Pueblo – Sol Rojo برای دفاع از زندانیان سیاسی و مردم بومی فعالیت داشت.  در یک محاکمه او وکالت ۲۳ رفیق را داشت که دولت مرتجع مکزیک آن‌ها را به اعمال تروریستی متهم کرد.  او به لطف کار بزرگ خود توانست دولت مکزیک را مجبور به آزادی رفقا کند.  سپس سرناس گارسیا بدون هیچ اثری ناپدید شد.

حال که بیش از چهار سال از ناپدید شدن رفیق، می‌گذرد هیچ اقدامی برای جستجوی وی و یا تحقیقاتی از سوی مقامات مکزیکی وجود ندارد. در عوض، خانواده و سازمان سرناس گارسیا به دلیل مطالبه حقیقت و عدالت مورد تهدید و آزار و اذیت قرارگرفته‌اند.

از زمان ناپدید شدن او، نیروهای انقلابی، انترناسیونالیست، آزادی‌خواه و دیگر انسان‌های مترقی در سراسر جهان خواستار به‌سلامت بازگرداندن  فوری رفیق ارنستو سرناس گارسیا بوده‌اند.  از زمان ناپدید شدن او، Corriente del Pueblo – Sol Rojo از مکزیک سخت تلاش کرده‌اند تا رفیق سرناس گارسیا را بازگردانند و کمپین بین‌المللی #DrSernasPresentaciónConVida را راه‌اندازی کرده‌اند.

در ۳۰ آگوست ۲۰۲۲، روز جهانی زندانیان و ناپدیدشدگان، ما از کمپین انقلابیون مکزیک حمایت می‌کنیم.  بنابراین ما از همه انترناسیونالیست‌ها، همه ضد امپریالیست‌ها، همه آزادی خواه ان  و  انسانهای مترقی در ۳۰ اوت می‌خواهیم که با ما جلوی کنسولگری مکزیک جمع شوند تا همبستگی بین المللی خود را نشان داده و با صدای بلند خواهان بازگشت فوری ارنستو گارسیا شویم.

آگوست ۲۰۲۲

 

POST A COMMENT.