ترس و وحشت جمهوری اسلامی از تجمع سراسری معلمان

به‌رغم تمامی تلاش‌های جمهوری اسلامی، تجمع معلمان شاغل و بازنشسته در ده‌ها شهر برگزار گردید. دیروز و امروز دستگاه‌های سرکوب رژیم با بهره‌گیری از ابزارهای خود هم‌چون بازداشت، ارسال پیامک تهدید و غیره تلاش کردند تا مانع برگزاری تجمع سراسری معلمان شوند، اما تمامی این تلاش‌ها در برابر واقعیت‌هایی که برخاسته از شرایط کنونی‌ست، شکست خورد. به‌نحوی که تجمع سراسری امروز معلمان حتا در برخی از شهرهای کوچک نیز برگزار شد.

در برخی از شهرها از جمله تهران، مشهد، قزوین و کامیاران، دستگاه‌های سرکوب رژیم با محاصره منطقه و برقراری حکومت نظامی اعلام نشده مانع تجمع معلمان شدند و تعدادی از معلمان معترض را دستگیر کردند. اگرچه نیروهای سرکوب رژیم در تمامی شهرهایی که تجمع معلمان برگزار شد، حضور گسترده‌ای داشتند، اما در بسیاری از این شهرها هم‌چون سنندج نتوانستند مانع تجمع معلمان شوند.

در تعدادی از شهرها از جمله رشت، سنندج و مریوان معلمان دست به راهپیمایی نیز زدند. در رشت معلمان شاغل و بازنشسته شعار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” سر دادند که مورد استقبال مردم قرار گرفت. شعاری بسیار درست و مناسب شرایط کنونی. شعاری برخاسته از واقعیت جنبش کار، نان و آزادی. شعاری که بیان‌گر درد مشترک و راه حل مشترک درمان این درد است. عموم زندانیان سیاسی، از کارگران زندانی تا معلمان، دانشجویان، زنان، بازنشستگان، نویسندگان، هنرمندان، مدافعان محیط زیست و مبارزان قیام آبان ۹۸ و دی‌ماه ۹۶ به خاطر خواست‌های برحق‌شان که عمدتا مشترک نیز هست، در زندان بسر می‌برند و زندان یکی از ابزارهای حکومت برای سرکوب مردم مبارز و جنبش‌های اعتراضی‌ است. اما جنبش کار، نان و آزادی توده‌های تحت ستم ایران قصد باز ایستادن ندارد و تجمع سراسری امروز معلمان بار دیگر آن را اثبات کرد.

براساس اخباری که تا این لحظه منتشر شده، نیروهای سرکوب رژیم ضمن ضرب و شتم تعدادی از معلمان حق‌طلب و مبارز، حدود ۵۰ نفر را در شهرهای سقز، قزوین، رشت، شیراز، خمینی‌شهر، دیواندره، مریوان و سنندج دستگیر کرده‌اند. هم اکنون زندان‌های جمهوری اسلامی پذیرای تعداد زیادی از معلمان مبارز و حق‌طلب است.

برگزاری تجمع سراسری معلمان به‌رغم تمامی تلاش‌های سرکوب‌گرانه رژیم برای ایجاد رعب و وحشت در میان توده معلمان و ممانعت از برگزاری این تجمع سراسری، شکست دیگری برای جمهوری اسلامی در خفه کردن صدای اعتراض توده‌های جان به لب رسیده است.

در همین روز تجمعات اعتراضی دیگری نیز برگزار شد از جمله تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز و کشاورزان قهدریجان در اصفهان.

مبارزات ماه‌ها و روزهای اخیر بار دیگر ضرورت اتحاد توده‌های تحت‌ستم ایران از کارگران تا معلمان، بازنشستگان، زنان و دیگران را در برابر جنبش کار، نان و آزادی قرار داد. هر قدر که اعتراضات قوی‌تر و متحدتر باشد، رژیم در سرکوب اعتراضات و بی‌‌اعتنایی به خواست‌های توده‌ها ناتوان‌تر خواهد بود. باید هر چه بیشتر و با صدایی رساتر خواست‌ها را فریاد زد و از یکدیگر در برابر دستگاه سرکوب رژیم حمایت کرد.

در این روز تعدادی از تشکل‌های مستقل بازنشستگان، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت با صدور اطلاعیه‌هایی از تجمع معلمان حمایت کردند. باید این حمایت‌ها شکلی عملی‌تر به‌خود بگیرند و فراگیرتر شوند. تجمعات اعتراضی باید وسیع‌تر از گذشته برگزار شوند. همان‌طور که در تجمعات پیشین در برخی از شهرها هم‌چون شیراز و برخی از شهرهای کردستان حضور معلمان بسیار وسیع بود و یا تجمع بازنشستگان اهواز که در روزهای گذشته دو هزار نفر در گرمای بالای ۴۰ درجه به خیابان آمده بودند تا حق خود را در کف خیابان بدست آورند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از خواست‌های معلمان شاغل و بازنشسته، خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط معلمان زندانی و دیگر زندانیان سیاسی است.

سازمان فدائیان (اقلیت) توده‌های تحت ستم ایران را به اتحاد و همبستگی در برابر رژیم جمهوری اسلامی که در سراشیبی سقوط قرار گفته فرا می‌خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۶ خرداد ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

POST A COMMENT.