اعلامیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست رهبر تراشی آلترناتیو راست علیه منافع کارگران و زحمتکشان را خنثی و منزوی می‌کنیم

اعلامیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست

رهبر تراشی آلترناتیو راست علیه منافع کارگران و زحمتکشان را خنثی و منزوی می‌کنیم!

 

با گسترش جنبش سرنگونی و در شرایطی که جنبش کارگری و جنبش‌های اجتماعی رادیکال، همانند جنبش فرهنگیان و معلمان و بازنشستگان و جنبش‌های اعتراض توده‌ای برای نان‌وآب با فداکاری و ابتکارات مبارزاتی، تناسب قوا را به نفع مبارزه نهایی برای سرنگونی کلیت جمهوری اسلامی تغییر داده‌اند. در شرایطی که کارگران و زحمتکشان، یعنی اکثریت جامعه برعلیه نظام استثمارگر و ستمگر حاکم به پا خواسته‌اند تا با سرنگونی انقلابی رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی سرنوشت خود را در دست‌گیرند.

اپوزیسیون راست با بسیج رسانه‌هایی که توسط دول امپریالیستی و دول مرتجع منطقه تأمین مالی می‌شوند، در راستای برجسته کردن آلترناتیو بورژوایی و ضد کارگری و سد کننده تحول انقلابی به تقلا افتاده است.

مانورهای روزهای اخیر رضا پهلوی در این چهارچوب است واو که اخیراً متوجه شده “رژیم رفتنی است” لایه‌های مختلفی از مشروطه‌خواه و جمهوری‌خواه را جلو انداخته‌اند، تا به‌زعم خود “رهبری” را برای “جنبش” تأمین کنند. اپوزیسیون راست و ارتجاعی، علاوه بر پاشنه آشیل شکاف‌های درونی خود، نمی‌خواهند بپذیرند، که دوران “رهبری همه باهمی” دیگر بسر آمده است. این درس بزرگی است که طبقه کارگر و کمونیست‌ها از شکست تجربه انقلاب ۵۷ به دست آورده‌اند و روشن است که این بار با تمام ابتکار و توان نخواهند گذاشت حاصل پیشروی و پیروزی انقلاب پیش روی کارگران و مردم ایران همانند سال ۵۷ به حاکم شدن آلترناتیو بورژوایی جمهوری‌خواه یا مشروطه‌خواه و یا ملغمه‌ای از هر دو در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی منجر شود.

ما به‌عنوان بخشی از جنبش چپ و کارگری و کمونیستی تردیدی نداریم که اپوزیسیون بورژوازیی بنا به ماهیت سرمایه‌دارانه و ضد کارگری و ضد کمونیستی خود با گسترش اعتراض و اوج‌گیری خیزش انقلابی توده کارگر و زحمتکش و خیز برداشتن برای تعیین تکلیف نهایی با رژیم جمهوری اسلامی به شیوه‌های مختلف با مانورهای فریبکارانه، رنگ عوض کردن‌های مقطعی و انواع توطئه و ترفندهای شناخته‌شده و کودتایی و اتکا به قدرت‌های امپریالیستی و حمایت غرب، پول و اسلحه و تبلیغات رسانه‌ای می‌خواهند خود را به جامعه تحمیل بکنند.

اکنون و در این کشمکش طبقاتی، ما به‌عنوان احزاب چپ و کمونیست و مدافع آزادی و سوسیالیسم و نیز از منظر دفاع از منافع طبقه کارگر، ضمن افشای اهداف طیف‌های مختلف اپوزیسیون بورژوایی و منزوی کردن آن‌ها، با قدرتمند کردن آلترناتیو کارگری و چپ مجدانه می‌کوشیم، مسیر تحولات سیاسی به برقراری دولتی کارگری و شورایی منجر شود.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست به‌عنوان بخشی از آلترناتیو چپ و کمونیست با آگاهی از شرایط متحول و پر جنب‌وجوش ایران، اولاً می‌کوشد تکاپو و تقلاهای ارتجاعی جناح‌های مختلف بورژوازی، از جمله مشروطه خواهان و رضا پهلوی را خنثی و ناکام سازد، ثانیاً با اتکا به مبارزه و قدرت طبقه کارگر در پیوند با جنبش‌های اجتماعی رادیکال تلاش می‌کند مبارزات درخشان جاری را به یک تحول انقلابی بنیادین و زیر و رو کننده به نفع طبقه کارگر و محرومان جامعه سوق دهد. ما همگام و همدوش با طبقه کارگر و توده‌های زحمتکش ایران، ضمن به دست گرفتن پرچم و پلاتفرم انقلابی سرنگونی جمهوری اسلامی، به سهم خود نمی‌گذاریم تا بار دیگر سرنوشت و مقدرات جامعه ایران بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی توسط امپریالیست‌ها و آلترناتیوهای رنگارنگ و استثمارگر و سرکوبگر سرمایه و ثروت رقم بخورد.

 

سرنگون باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی

زنده‌باد آزادی، زنده‌باد سوسیالیسم

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست

امضاها: سازمان اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان(اقلیت) و هسته اقلیت

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ – ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱

POST A COMMENT.