از مبارزات و خواست‌های بازنشستگان تامین اجتماعی حمایت کنیم

هیات وزیران جمهوری اسلامی ۱۵ خرداد، روزی که براساس تقویم جمهوری اسلامی تعطیل رسمی می‌باشد، پس از تاخیری دو ماه و نیمه، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را که ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین و اعلام کرد حقوق سایر بازنشستگان تنها ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

این در حالی‌ست که براساس مصوبه “شورای عالی کار” که آن‌هم نهادی دولتی‌ست، حقوق سایر بازنشستگان همانند کارگران شاغل می‌بایست ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت ماهیانه ۵۱۵ هزار تومان اضافه می‌شد.

در پی این تصمیم هیات وزیران، امروز ۱۶ خرداد، بازنشستگان تامین اجتماعی در بسیاری از شهرها از جمله تهران، شوشتر، اهواز، تبریز، کرج، زنجان، شوش و هفت‌تپه، رشت، اصفهان، کرمانشاه، اراک، سربندر (ماهشهر)، شیراز، کرمان، مشهد، قزوین، دزفول، بندرعباس و خرم‌آباد اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی در برابر مراکز دولتی کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار افزایش حقوق خود براساس مصوبه “شورای عالی کار” و نیز اجرای کامل “همسان‌سازی” هستند.

برخی از شعارهای بازنشستگان در تجمعات اعتراضی امروز عبارت بودند از: “مرگ بر رئیسی”، “مرگ بر این دولت مردم فریب”، “بازنشسته داد بزن حق تو فریاد بزن”، “فریاد فریاد از این همه بیداد”، “بازنشسته می میرد سازش نمی‌پذیرد” و “فقط کف خیابون بدست میآد حق‌مون”.

هم‌چنین بازنشستگان شعار سر دادند: “زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی، جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی” که یادآور یکی از شعارهای مردم قهرمان ایران در روزهای پیش از سرنگونی نظام سلطنتی بود. بازنشستگان با این شعار، آن روزها را در ذهن و خاطره مردم زنده کرده و یادآور شدند که راه آزادی و رهایی از این ظلم و فقر کُشنده، همان راهی‌ست که مردم در سال ۵۷ برگزیدند.

این تجمعات سراسری با استقبال وسیع بازنشستگان در حالی برگزار شد که تنها یک روز از مصوبه هیات وزیران گذشته بود. بازنشستگان اعلام کردند که تا رسیدن به خواست‌های‌شان به مبارزات خود ادامه خواهند داد. در شهرهای خوزستان بازنشستگان در گرمای بالای ۴۵ درجه به خیابان آمدند. در تبریز در حالی که ماموران نیروی انتظامی مانع حرکت بازنشستگان به سمت خیابان شده بودند، بازنشستگان با شعار “مرگ بر رئیسی” نیروی انتظامی را کنار زده و دست به تظاهرات زدند. در تهران که رژیم به‌شدت از هرگونه تجمع اعتراضی هراسان است، بازنشستگان به‌رغم تمامی فشارها توانستند در برابر مجلس اسلامی تجمع کنند. نیروهای سرکوب رژیم با حضور گسترده در برابر سازمان برنامه و بودجه مانع تجمع بازنشستگان در آن محل شده و تعدادی از بازنشستگان زن و مرد را دستگیر کردند.

زنده باد مبارزات قهرمانانه بازنشستگان تامین اجتماعی.

رژیم جمهوری اسلامی کارگران و زحمتکشان جامعه را به فقری کُشنده کشانده و موجب معضلات بی‌شماری شده است. کارگران، بازنشستگان از تامین اجتماعی تا کشوری و غیره، معلمان، پرستاران، دهقانان و دیگر زحمتکشان و ستم‌دیدگان جامعه دردشان یکی‌ست و راه حل این درد نیز یکی‌ست. این درد مشترک را باید با صدای بلند و متحد فریاد زد.

زنده باد اتحاد کارگران و زحمتکشان، پیروز باد مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران برای کار، نان و آزادی.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از خواست‌ها و مبارزات بازنشستگان تامین اجتماعی، تمامی کارگران و زحمتکشان جامعه را به اتحاد برای برانداختن این ظلم و ستم فرا می‌خواند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم کردن دستگیری بازنشستگان، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط آن‌ها و تمامی زندانیان سیاسی است.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۶ خرداد ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.