اطلاعیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست به اعتراضات مقابل سازمان جهانی کار در حمایت از کارگران و معلمان ایران بپیوندیم

اطلاعیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست

به اعتراضات مقابل سازمان جهانی کار در حمایت از کارگران و معلمان ایران بپیوندیم

روز جمعه ۱۰ ژوئن کنفرانس سالانه سازمان جهانی کار در ژنو برگزار می‌شود. سه اتحادیه کارگری فرانسه با حمایت دو اتحادیه کارگری سوئیس در این روز در حمایت از کارگران و معلمان زندانی و برای آزادی آنان در ایران و در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی علیه کارگران و معلمان و دستگیری و زندانی کردن دو عضو سندیکای معلمان فرانسوی آکسیون اعتراضی برگزار می‌کنند.

ایران یکی از نزدیک به دویست دولتی است که از همان سال‌های اول تأسیس آن به عضویت سازمان جهانی کار درآمدهاست. به‌این‌ترتیب باید به مفاد و مقاوله نامه‌های این سازمان پایبند باشد.

درحالی‌که جنبش کارگری در ایران بیشتر از هفتادسال است که برای حق تشکل یابی و حق اعتصاب و سایر حقوق ابتدایی خود مبارزه می‌کند و هر بار چه در رژیم سلطنتی شاه و چه رژیم جمهوری اسلامی به شدیدترین وجه سرکوب‌شده است. درواقع همین مقاوله نامه‌های شماره ۸۷ و ۹۸ مصوب سازمان جهانی کار نیز، هیچ‌گاه در ایران به عمل درنیامده است.

کارگران ایران هیچ‌وقت نماینده واقعی خود را در این سازمان نداشته‌اند و بجای نمایندگان واقعی  کارگران، سرسپردگان  رژیم در تشکل‌های ضد کارگری و دست‌ساز اسلامی را به کنفرانس‌های سالانه این سازمان ارسال کرده‌اند.

عضویت دولتی مثل رژیم جمهوری اسلامی در این سازمان نشان می‌دهد که این سازمان چقدر از اهداف حداقلی خود نیز به دور است. رژیم ایران فقط در همین چند سال اخیر صدها فعال کارگری و فعالین صنفی معلمان در ایران را، از جمله به خاطر نقض صریح مقاوله نامه‌های سازمان جهانی کار دستگیر کرده، پرونده‌سازی دروغین به راه انداخته و به زندان‌های طویل مدت محکوم کرده است، آن‌هم فقط به دلیل اعتراض و زیر پا گذاشتن ابتدایی‌ترین حقوق کارگران. جمهوری اسلامی تازه به این‌ها بسنده نکرده و دو فعال سندیکایی معلمان فرانسوی را به اتهامات واهی و شناخته‌شده به گروگان گرفته است.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست، خود را در صف این آکسیون و اعتراض می‌داند و از آن حمایت می‌کند. ما از تمام سازمان‌های و اتحادیه‌های کارگری در ایران و جهان می‌خواهیم که به این اعتراض بپیوندند.

ما خواهان اخراج نمایندگان جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار هستیم.

ما خواهان آزادی فوری  تمام فعالین کارگری و معلمان  از زندان‌های جمهوری اسلامی  ایران هستیم.

ما خواهان آزادی فوری  دو عضو سندیکای معلمان فرانسوی هستیم که در ایران دستگیر و در زندان رژیم جمهوری اسلامی بسر می‌برند.

 

زنده‌باد همبستگی کارگری جهانی

۵-۶-۲۰۲۲

امضاها: سازمان اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست ایران- حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان(اقلیت) و هسته اقلیت

POST A COMMENT.