ادامه اعتصاب کارگران و رانندگان شرکت واحد

اعتصاب رانندگان شرکت واحد، و واحدهای تعمیرگاه‌ و توقفگاه‌های شرکت واحد که از بامداد روز دوشنبه  ۲۷ اردیبهشت در سامانه‌های خطوط بی آرتی ، در تهران آغاز شد، روز سه‌شنبه ادامه یافت. این اعتصاب در اعتراض به نادیده گرفتن مصوبه مزد شورای عالی کار و اعمال ده درصد افزایش حقوق برای کارگران شرکت واحد رخ داد.

از همان آغاز اعتصاب، پلیس سرکوبگر رژیم با حضور در توقفگاه‌ها تلاش نمود با فشار به کارگران و رانندگان، اعتصاب را در هم شکند، اما موفق نشد و اعتصاب ادامه یافت.

روز دوشنبه کارگران و رانندگان مقابل اداره مرکزی شرکت واحد تجمع کردند. از آن‌ها خواسته شد نماینده‌ای  برای دیدار با شهردار به داخل ساختمان بفرستند، اما  کارگران حاضر نشدند نماینده‌ای برای دیدار با شهردار به داخل ساختمان بفرستند، اما کارگران نپذیرفتند.  سرانجام شهردار تهران در جمع کارگران حضور یافت و تلاش نمود با وعده‌های پوشالی به اعتصاب پایان دهد. اما کارگران به وعده‌های وی اعتماد نکردند، او را هو کردند و خواستار تحقق کامل مطالبه خود شدند. پلیس ۳ تن از کارگران را در این تجمع بازداشت کرد.

رژیم که از انعکاس این اعتصاب بزرگ کارگران شرکت واحد در سراسر ایران وحشت‌زده شده بود، به‌یک‌باره به بهانه آلودگی هوای تهران، ادارات و مدارس را تعطیل اعلام کرد. در همان حال تلاش کرد با گسیل تعدادی اتوبوس نظامی و راننده اعتصاب‌شکن از اتوبوس‌رانی کرج در روز سه‌شنبه، اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد را درهم شکند، اما  موفق نشد. رانندگان و کارگران شرکت واحد  اعلام کردند تا افزایش ۴ / ۵۷ درصدی دستمزد و آزادی بازداشت‌شدگان اعتصاب ادامه خواهد یافت.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، اعلام کرده است” عدم توجه مسئولان به خواسته‌های به‌حق کارگران شرکت واحد و تلاش مذبوحانه‌شان برای اخلال در اعتصاب کارگران را محکوم می‌کند. سندیکا نسبت به تداوم رانندگان و کارگران بازداشت‌شده در جریان اعتصاب هشدار می‌دهد و خواهان آزادی فوری و بی‌قیدوشرط کارگران بازداشت‌شده می‌باشد.

رانندگان و کارگران شرکت واحد فریب ترفندهای نخ نمای شهردار یا هر مسئول دیگری را نمی‌خورد و تا افزایش حقوق قطعی و آزادی کارگران بازداشتی اعتصاب ادامه دارد.”

به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد روز سه‌شنبه۱۲ تن دیگر از رانندگان سامانه ۶ بازداشت شدند و رانندگان   توقفگاه‌هایی که حاضر به رفتن به خط نشدند با فشار پلیس توقفگاه‌ها را ترک کردند. اعتصاب ادامه دارد.

در شرایطی که قیمت کالاها ساعت‌به‌ساعت در حال افزایش است و در دو ماهی که از سال جاری می‌گذرد، چیزی از افزایش ۵۷ درصدی دستمزد سال جاری باقی نمانده است، اما شهرداری از پرداخت همین افزایش رسمی دستمزد مصوبه شورای عالی کار خودشان سر باز زده و دستمزدها را ۱۰ درصد افزایش داده است. رانندگان و کارگران با برپائی و ادامه اعتصاب خواهان افزایش کامل دستمزد مطابق مصوبه شورای عالی کار هستند.

سازمان فدائیان( اقلیت) از اعتصاب و مطالبات برحق کارگران شرکت واحد حمایت می‌کند و توده‌های مردم تهران را به حمایت از کارگران شرکت واحد فرامی‌خواند.

سازمان فدائیان (اقلیت) اقدامات سرکوبگرانه رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی را علیه کارگران شرکت واحد قاطعانه محکوم ‌می‌کند و خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط کارگران بازداشتی است

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.