اعتصابات کارگران پروژه‌ای نفت و پتروشیمی از سر گرفته شد

روز دوشنبه ۵ اردیبهشت،  صدها تن از کارگران پروژه‌ای نفت و پتروشیمی در اعتراض به تحقق نیافتن مطالبات خود دست از کار کشیدند. کارگران پیش‌ازاین اعلام کرده بودند که چنانچه دو مطالبه فوری آن‌ها  افزایش دستمزد ۵۷ درصدی و ۲۰ روز کار  و ۱۰ روز استراحت،  تا ۵ اردیبهشت عملی نشود، به اعتصاب سراسری متوسل می‌شوند. کارفرماها اما این مطالبات کارگران را بی‌پاسخ گذاشتند و کارگران امروز اعتصاب خود را عملی کردند.

بر طبق اخباری که تاکنون انتشاریافته، در روز دوشنبه، کارگران پروژه‌ای شاغل در سایت ۱ پتروشیمی بوشهر، شرکت پتروکیان و شرکت پتروپالایش کنگان دست از کار کشیدند و  به اعتصاب روی آوردند. هم‌زمان کارگران پروژه‌ای شاغل در فاز ١٩ عسلویه بوشهر برای دستیابی به مطالبات خود به اعتصاب پیوستند.

در چند روز گذشته نیز کارگران پتروشیمی آرین متانول در ۲۵ فروردین، کارگران پتروشیمی بوشهر، کارگران پروژه ساخت مخازن در پالایشگاه آ دیش کنگان ۲۶ فروردین، کارگران نوبت‌کار شرکت نفت و گاز آغاجاری، کارکنان نوبت‌کار شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ۳۱ فروردین، کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون و کارون در همین روز ،کارگران شاغل در شرکت فرجود در  سایت یک پتروشیمی بوشهر در عسلویه جاده پارسیان به کنگان، ۴ اردیبهشت،  اعتصابات و تجمع‌های اعتراضی برای تحقق مطالبات خود برپا کرده بودند که عمدتاً خواست آن‌ها افزایش دستمزد و اجرای طرح ۲۰ روز کار ۱۰ روز استراحت به علت فشار بالای کار،  بوده است.

کارگران پروژه‌ای نفت، گاز و پتروشیمی، همچنین، مکرر اعلام کرده‌اند که خواهان برچیده شدن بساط شرکت‌های پیمانکاری و استخدام رسمی‌اند.

سازمان فدائیان( اقلیت) از مطالبات برحق کارگران پروژه‌ای نفت، گاز و  پتروشیمی حمایت می‌کند و خواستار عملی شدن فوری این مطالبات است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.