یورش وحشیانه به تجمع معلمان رود سر را قویاً محکوم می کنیم

 صبح امروز شنبه ۲۱ اسفند درحالی‌که عزیز قاسم‌زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان همراه با خانواده‌اش راهی “دادگاه” رودسر بود، نیروهای سرکوب و مزدوران امنیتی با اعمال خشونت و هتک حرمت علیه اعضای خانواده وی، از همراهی آنان ممانعت کردند. محل تجمع معلمان که فراخوان آن از قبل توسط کانون صنفی فرهنگیان گیلان صادرشده بود، از ساعات اولیه صبح امروز به اشغال نیروهای سرکوب درآمده بود. مزدوران حکومتی معلمان و تجمع آن‌ها را وحشیانه موردحمله قراردادند. تعدادی از معلمان را بازداشت نموده و با الفاظ رکیک تعداد دیگری را به‌شدت مورد ضرب و شتم قراردادند.

در همین حال نیروهای انتظامی و امنیتی از تردد مینی‌بوس حامل معلمان بندر انزلی که قصد شرکت در تجمع را داشتند جلوگیری نمودند. مزدوران دستگاه حکومتی مینی‌بوس حامل معلمان را به مقر سپاه بردند و در آنجا به جان معلمان افتادند. نیروهای یگان ویژه که سروصورت خود را پوشانده بودند، ددمنشانه معلمان را مورد ضرب و شتم شدید قراردادند. ضربات وارده به حدی شدید بود که دو تن از معلمان زن راهی بیمارستان شدند.

در یورش وحشیانه جیره‌خواران دستگاه سرکوب، چند تن از معلمان به نام‌های: امیرحسین آقاجان، محمود صدیقی پور،حسن نظریان، مسعود فرهیخته و محمود بهشتی لنگرودی بازداشت شدند.آخرین خبرها حاکی از آن است که بازداشت‌شدگان پس از  تهدید و بازجویی چند ساعت بعد آزادشده‌اند.

این اقدامات وحشیانه و بازداشت چندین تن دیگر از فعالان جنبش‌های اجتماعی طی چند روز اخیر، آشکارا حاکی از تشدید سرکوب و خفقان است. ارتجاع اسلامی براین خیال واهی است که با تشدید سرکوب و ضرب و شتم و بازداشت و به زندان افکندن فعالان جنبش اعتراضی معلمان و دیگر فعالان سیاسی و صنفی، می‌تواند توده‌های مردم را بترساند و آنان را از روی‌آوری به اعتراض و مبارزه بازدارد.

تمام تجارب مبارزات چند سال اخیر اما نشان داده است که کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر اقشار زحمتکش را نمی‌توان با حربه سرکوب، مرعوب نمود، از ادامه مبارزه بازداشت و یا از صحنه خارج ساخت. مادام که معلمان و دیگر اقشار زحمتکش جامعه به خواست‌های خود نرسیده باشند، مبارزه نیز ادامه دارد.

آنچه که امروز در رودسر اتفاق افتاد، به‌روشنی نشان‌دهنده وحشت رژیم از توده‌های مردم و تجمعات اعتراضی کارگران و زحمتکشان است. جمهوری اسلامی به‌خوبی می‌داند که به پایان عمر خود نزدیک شده است و به‌شدت در وحشت است از اینکه از هر تجمعی و از هر جرقه‌ای حریقی بزرگ برخیزد و دودمان رژیم حاکم را بسوزاند و خاکستر کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) یورش وحشیانه به تجمع معلمان رودسر و ضرب و شتم معلمان بندر انزلی و رودسر را به‌شدت محکوم می‌کند و خواهان آزادی تمام معلمان زندانی و زندانیان سیاسی است.

سازمان فدائیان(اقلیت) ضمن حمایت از تمام خواست‌ها و مبارزات معلمان مبارز و زحمتکش، خواهان پایان دادن به هرگونه تعقیب قضایی و امنیتی و پرونده‌سازی علیه اعضاء و فعالان تشکل‌های صنفی معلمان است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار بود حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۱ اسفند ۱۴۰۰

کار، نان، آزادی – حکومت شورائی

POST A COMMENT.