کشاورزان خط لوله اصلی انتقال آب به یزد در قهدریجان اصفهان را شکستند

مردم و کشاورزان به ستوه آمده، خط لوله اصلی انتقال آب به یزد را منهدم کرده‌اند. ارتفاع و شدت جریان آب خود بیانگر عمق فاجعه دستکاری‌های عامدانه اقلیمی است. دستکاری.هایی که عمدتا توسط مافیای قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و بنیاد مستضعفین تحت مجوزهای وزارت نیرو انجام می‌شود.

اما عده‌ای ممکن است بگویند اینطور آب عده‌ای قطع می‌شود و این کار جز جنگ چه سودی دارد؟ باید اول از این گفت که این آب چندین برابر آب شرب مقصد انتقال آب است و باقی مانده‌ی آن صرف ساخت کارخانه‌های فولاد و کاشی و گلخانه و در کل توسعه‌های ناپایدار در مناطقی می‌شود که هیچ سازگاری‌ای با این مناطق ندارد. این حجم از آب در انتقال آب‌ها به اسم رمز آب شرب منتقل می‌شود، اما برای سودآوری حکومت است. از طرف دیگر این انتقال آب‌ها کشاورزان و مردم مناطق مبدا چون خوزستان، چهارمحال و بختیاری و مردم شرق اصفهان را نه تنها از معیشت که از یک زیست طبیعی نیز محروم کرده است.

اما در جواب سوال بالا این نکته‌ی مهم‌تر را هم گفت که وقتی خود مردم دست به کار می‌شوند و بساط این انتقال آب‌ها را برمی‌چینند، نه تنها مشکلی نیافریده‌اند، بلکه راه‌حل درست را یافته‌اند. اگر قرار باشد از این جهنم بی‌آبی و ویرانی بیرون بیایم، همه‌ی مردم بومی مناطق مبدا و مقصد انتقال آب مصارف غیرشربی(صنایع و کشاورزی مافیایی) باید متحدانه دست به کار شوند و تمام این طرح‌های خانمان سوز را برچینند.

POST A COMMENT.