کارگران معادن مس شهربابک باید فوراً و بی‌قیدوشرط آزاد شوند

در پی تجمع اعتراضی روز یکشنبه ١۵ فروردین کارگران معادن مس مجتمع میدوک و چاه فیروزه در شهربابک استان کرمان، لااقل ١۵ تن از کارگران توسط پلیس و دستگاه قضائی رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی بازداشت شدند.
روز یک‌شنبه ١۵ فروردین، حدود ۸۰۰ تن از کارگران شرکت‌های معادن مس «میدوک» و «چاه فیروزه» شهربابک استان کرمان که از طریق شرکت‌های پیمانکاری مبین، اولنگ و چاه فیروزه در استخدام مجتمع مس هستند، در اعتراض به وعده‌های تحقق‌نیافته کارفرمایان در مورد همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران قرارداد موقت با دیگر کارگران، مقابل درب ورودی مجتمع تجمع کردند.
به گزارش ایلنا، کارفرمایان از مدت‌ها پیش وعده تغییر وضعیت این کارگران را از قرارداد موقت سه‌ماهه به وضعیت امن داده بودند، اما این وعده تحقق نیافت.
در پی اعتراض کارگران به عدم تحقق وعده‌های داده‌شده، دستگاه قضائی جمهوری اسلامی دستور بازداشت تعدادی از کارگران را صادر کرد که تاکنون خبر دستگیری ١۵ کارگر معادن مس انتشاریافته است.
این بازداشت‌ها، بار دیگر این حقیقت را به‌وضوح به کارگران نشان می‌دهند، که دستگاه دولت سرمایه‌داری جمهوری اسلامی و ارگان‌ها و نهادهای آن، حافظ و پاسدار منافع سرمایه‌داران و ابزار سرکوب و اسارت کارگران هستند.
کارگران معادن مس با تجمع اعتراضی خود خواستار تحقق مطالبات صنفی خود و اجرای وعده‌های کارفرما می‌شوند، اما رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی به‌زور متوسل می‌شود و پلیس و دستگاه قضائی، کارگران را بازداشت می‌کنند.
اما کارگران به دفعات نشان داده‌اند که مرعوب این اقدامات سرکوبگرانه دولت نمی‌شوند و به مبارزه برای تحقق مطالبات خود ادامه می‌دهند. کارگران در سراسر ایران خواستار تحقق فوری مطالبات خود، ازجمله لغو قراردادهای موقت، افزایش دستمزد و ایجاد تشکل‌های مستقل هستند.
سازمان فدائیان(اقلیت) از مطالبات و مبارزات کارگران معادن مس میدوک و چاه فیروزه حمایت می‌کند و اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی را علیه کارگران، شدیداً محکوم می‌کند.
سازمان فدائیان(اقلیت) خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط کارگران معادن مس میدوک و چاه فیروزه است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت) – ١۷ فروردین ۱۳۹۵
کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.