تبعید فعالان کارگری برق فشار قوی را محکوم و از مبارزات کارگران رشته برق حمایت کنیم!

وزارت نیرو در یک اقدام ضد کارگری، نمایندگان کارگران برق فشار قوی و برخی دیگر ازفعالان و سازماندهندگان اجتماعات اعتراضی کارگران رشته برق را به نقاط دوردست تبعید کرد.

 به‏ رغم اجتماعات اعتراضی مکرر کارگران اپراتوری برق در طول ۱۸ ماه گذشته، با خواست تبدیل وضعیت استخدامی و عقد قرارداد دائم، وزارت نیرو تاکنون از پذیرش خواست کارگران امتناع نموده است.

  بعد از تجمعات اعتراضی ۶٠٠ نفره و ۸٠٠ نفره در فروردین و مرداد سال جاری، روزهای ششم و هفتم دی‌ماه نیز ۴٠٠ تن از کارگران برق فشار قوی به نمایندگی از ۵٠٠٠ کارگر این رشته، بار دیگر در تهران دست به تجمع زدند. به ‏دنبال مذاکرات نمایندگان کارگران و کمیسیون اجتماعی مجلس، به کارگران وعده داده شد، مجلس طرحی را به ‏نام” حقوق و مزایا و استمرار قرارداد کار تا زمان بازنشستگی” پی‏گیری خواهد کرد. اما این، یک وعده توخالی و سرخرمن بیش نبود. لذا کارگران برق فشار قوی، پیش از ترک تهران و بازگشت به شهرها و استان‌های خود، به مسئولان مربوطه هشدار دادند اگر تا دهم اسفند به خواستهایشان رسیدگی نشود، باید منتظر خاموشی‌های گسترده در سراسر کشور باشند.

 وزارت نیرو در وحشت از اعتصاب و خاموشی برق و برای انتقام‏گیری از کارگران پیشرو و سازماندهندگان اجتماعات اعتراضی، دست به انتقام‏جوئی زده و با یک تماس تلفنی، نمایندگان کارگران و برخی دیگر از فعالان و کارگران مبارز این رشته را به دورترین نقاط در استان‌های خود تبعید نموده است.

 این واقعیتی‏ست انکارناپذیر که مبارزات و اعتصابات کارگری در حال گسترش است و در برخی موارد از محدوده اعتصابات منفرد فراتر رفته و به اعتصابات سراسری در یک رشته معین فراروئیده است. کارگران برق فشار قوی شهرها و استان‌های مختلف، بیش از یک سال است در ابعاد سراسری دست به تجمع و اعتراض می‌زنند. در رشته مخابرات، پتروشیمی و زغال سنگ نیز این‏گونه اعتصابات در حال گسترش است. رژیم جمهوری اسلامی در وحشت از گسترش اعتصابات کارگری و سرتاسری شدن آن، اقدامات ضد کارگری را تشدید نموده است. بازداشت و محاکمه و حبس فعالان کارگری و اکنون تبعید کارگران مبارز برق، تماماً درهمین راستا و بیانگر هراس طبقه حاکم از رشد و اعتلاء جنبش طبقاتی کارگران است.

 سازمان فدائیان (اقلیت)، تبعید نمایندگان کارگران، فعالان و سازماندهندگان تجمعات اعتراضی کارگران رشته برق را قویاً محکوم می‏کند و خواستار لغو فوری آن است.

سازمان فدائیان (اقلیت) از مبارزات کارگران برق فشار قوی حمایت می‌کند و خواستار تحقق فوری تمام مطالبات آن‏هاست.

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
چهارم بهمن  ۱۳۹۴

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.