احضار کارگران مبارز هفت‌تپه به دستگاه قضایی را محکوم می‌کنیم

براساس اطلاعیه سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه به تاریخ ۲۳ دی‌ماه، حدود بیست تن از کارگران این مجتمع به شعبه اول “دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش” احضار شده‌اند.

احضار کارگران به “دادسرا” با ارسال پیامک به تلفن آن‌ها، در حالی‌ست که تا این لحظه از  علت احضار و نام شاکی هیچ اطلاعی در دست نیست!!

احضار کارگران به دستگاه قضایی در شرایطی‌ست که در روزهای اخیر عدم خلع‌ید از اسد بیگی دزد و فاسد و تلاش وی برای اخراج، احضار به کمیته انظباطی و آزار و اذیت نمایندگان کارگران، منجر به اعتراضات و گسترش نارضایتی در میان کارگران هفت‌تپه شده است.

این اولین بار نیست که کارگران از جمله کارگران هفت تپه به دلیل مبارزه برای خواست‌های برحق خود توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی احضار و تهدید می‌شوند. کارگران ایران بویژه در سال‌های اخیر بارها توسط پلیس جمهوری اسلامی، ماموران امنیتی و دستگاه قضایی رژیم دستگیر، شکنجه و مورد توهین و تحقیر قرار گرفته و بارها احکام ظالمانه‌ای علیه آن‌ها توسط دستگاه جنایتکار قضایی صادر شده است.

در دولت جمهوری اسلامی به عنوان دولت حامی طبقه سرمایه‌دار، وظیفه‌ی دستگاه‌های پلیسی و قضایی حکومت در برابر اعتراضات کارگری چیزی نیست جز خواباندن اعتراضات با هر وسیله‌ای از جمله تهدید، ضرب و شتم، دستگیری، شکنجه و بالاخره صدور احکام زندان. در واقع دستگاه‌های پلیسی و قضایی بخش مهمی از دولتی هستند که وظیفه‌ی آن چیزی نیست جز پاسداری از نظم سرمایه و تداوم استثمار کارگران.

سازمان فدائیان (اقلیت) هرگونه تعقیب قضایی کارگران هفت‌تپه را محکوم کرده و خواستار پایان دادن به تمامی پرونده‌های قضایی علیه کارگران هفت تپه و دیگر کارگران ایران است.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از کارگران هفت تپه و خواست‌های‌شان، بر ضرورت اتحاد سراسری طبقه کارگر ایران برای پایان بخشیدن به نظم ظالمانه حاکم پای می‌فشارد.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۹

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

متن کامل اطلاعیه در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.