جمهوری اسلامی با به بند کشیدن جوانان نمی‌تواند اعتراضات توده‌ای را مهار کند

در حالی که تشدید و عمق بحران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، بر خشم و نارضایتی توده‌ها شدیدا افزوده و حتا بازنشستگان تامین اجتماعی را وادار ساخته تا در مدتی کوتاه ۳ بار به خیابان‌ها آمده و با شعار “تنها کف خیابون به دست می‌آد حق‌مون” مطالبات خود را فریاد زنند، در آن‌سو جمهوری اسلامی از ترس گسترش اعتراضات توده‌ای تلاش دارد تا با صدور احکام ظالمانه و دستگیری جوانان و دیگر گروه‌های اجتماعی جو امنیتی را در جامعه حاکم سازد.

براساس اخبار منتشره طی روزهای گذشته حداقل ۳۲ نفر در شهرهای کرج، مهاباد، مریوان، سنندج، بوکان، نقده، سروآباد و ربط توسط اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و یا احضار شده‌اند. دستگیرشدگان که همگی کورد هستند (از جمله دستگیرشدگان کرج) عموما به ارومیه بازداشت‌گاه امنیتی ۷ تیر واقع در قرارگاه المهدی متعلق به اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شده‌اند.

دژخیمان و مزدوران رژیم هنگام دستگیری آن‌ها ضمن به‌کار بردن خشونت بسیاری از لوازم شخصی دستگیرشدگان را نیز ربودند. تمام دستگیرشدگان فعالیت‌های‌شان محدود به فعالیت‌های فرهنگی، محیط زیستی و دانشجویی بوده است.

در روزهای گذشته هم‌چنین اخباری از صدور احکام ظالمانه برای شرکت‌کنندگان در قیام آبان ۹۸ منتشر شد. بی‌دادگاه شهر دزفول سه جوان ۲۳، ۲۰ و ۱۹ ساله را به دلیل آتش زدن عکس خامنه‌ای جلاد به ۲۰ تا ۱۰ سال زندان محکوم کرده است.

سازمان فدائیان (اقلیت) دستگیری انسان‌ها به دلیل عقاید و یا فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی‌شان را شدیدا محکوم می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی است.

سازمان فدائیان (اقلیت) بر آن است که دستگیری‌های اخیر و صدور احکام ظالمانه در راستای ایجاد جو امنیتی و نشانه ترس رژیم از گسترش اعتراضات توده‌ای و بروز قیامی وسیع‌تر و شکوهمندتر از قیام آبان ۹۸ است. سیاستی که بدون هیچ تردیدی محکوم به شکست خواهد بود.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۹

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

متن کامل اطلاعیه در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.