اعتصاب کارگران کشت و صنعت هفت تپه

logoصدها تن از کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه بار دیگر روز چهارشنبه ١٨ شهریور ماه دست به اعتصاب زدند. این دومین اعتصاب کارگران در طول هفته اخیر بود.

گروه فعالان حقوق بشر در ایران که خبر اعتصاب امروز را انتشار داد، افزود: ” کارگران معترض خواستار منظم شدن پرداخت حقوق و پاسخ گویی مدیران این شرکت درباره کاهش اضافه کاری، کاهش دست مزد دریافتی، اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل و عدم اجرای طرح ضریب ریالی بودند.

کارگران که با همراهی اعضای سندیکای کارگری شرکت کشت و صنعت هفت تپه از ساعات ابتدایی کار شرکت دست به تجمع روبروی درب دفتر مدیریت کارخانه زده بودند به دلیل دریافت نکردن پاسخی از سوی مدیران ، این تجمع را تا پایان ساعت کاری امروز ادامه دادند.”

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که در شرایط معیشتی و کاری دشواری به سر می‌برند و در طول چند سال اخیر با مسائل و مشکلات متعددی رو به رو بوده‌اند، به رغم تمام فشارهای مدیریت و ارگان‌های سرکوب رژیم، همواره با پیگیری و استواری به مبارزه برای تحقق مطالبات خود ادامه داده و به دفعات رژیم را به عقب نشینی واداشته‌اند. این در حالی‌ست که دستگاه پلیسی و امنیتی رژیم برای مقابله با موج اعتراضات کارگران، فعالان کارگری هفت تپه را زیر شدید‌ترین فشار و سرکوب قرار داده‌است. هفته گذشته نیز سه تن از فعالان سندیکای کشت و صنعت هفت تپه طی احضاریه‌ای به اداره اطلاعات شهرستان شوش فراخوانده شدند. با این همه همان گونه که اعتصاب امروز نشان داد، هیچیک از این اقدامات سرکوبگرانه نتوانسته و نمی‌تواند کارگران را از ادامه تلاش و مبارزه برای تحقق مطالباتشان باز دارد.

شرایط مادی و معیشتی عموم کارگران ایران ، امروزه بیش از هر زمان دیگر با ادامه سیاست‌های ارتجاعی دولت و تشدید بحران اقتصادی به وخامت گرائیده است. با افزایش روز افزون تورم، سطح زندگی کارگران به نحو فاجعه‌باری تنزل کرده است. ده‌ها هزار کارگر در طول چند ماه گذشته کار خود را از دست داده و به صفوف بیکاران پیوسته‌اند. حرص و آز سرمایه‌داران برای کسب سود هر چه بیشتر، نا ایمنی محیط کار و حوادث ناشی از کار را افزایش داده است. بر طبق گزارش سازمان تامین اجتماعی، تنها در طول ۳ ماه نخست سال جاری نزدیک به ۴۵٠٠ تن از بیمه شدگان این سازمان دچار حوادث ناشی از کار شده‌اند. در همین هفته نیز بار دیگر ریزش معدن زغال سنگ در کوهبنان کرمان، لااقل به مرگ یک کارگر انجامید.

در طول هفته‌های اخیر کارگران واگن سازی پارس اراک، کارخانه قند کامیاب خمینی شهر، چینی البرز، نساجی سیمین اصفهان، صنایع مخابراتی راه دور، کشت و صنعت هفت تپه، با برپائی اعتصابات، راهپیمائی‌ها و تجمعات، اعتراض خود را نسبت به این وضعیت اسف‌ بار ابراز داشته و خواستارتحقق مطالبات و بهبود شرایط معیشتی خود شده‌اند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از مطالبات و مبارزات عموم کارگران ، اقدامات سرکوبگرانه رژیم را علیه فعالان کارگری هفت تپه محکوم می کند و خواستار تحقق فوری مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورائی

زنده بادآزادی- زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان(اقلیت)

١٨ شهریور ١٣٨٨

کار – نان – آزادی – حکومت شورائی

POST A COMMENT.