اجرای حکم اعدام ۵ زندانی سیاسی در زندان‌های مشهد و زاهدان را محکوم می‌کنیم

روز ۵ شنبه ۱۱ دی‌ماه ۳ زندانی ساکن استان گلستان با اتهامات سیاسی در زندان وکیل‌آباد مشهد توسط دژخیمان جمهوری اسلامی اعدام شدند. حمید راست‌بالا، کبیر سعادت‌جهانی و محمدعلی آرایش بدون اطلاع خانواده و محروم از آخرین ملاقات در حالی اعدام شدند که احکام دادگاه‌ها در ایران ناعادلانه، فرمالیته و براساس خواست بازجویان تعیین می‌شود. بازجویانی که برای پرونده‌سازی و گرفتن اعتراف از اعمال هیچ‌گونه شکنجه‌ای ابا ندارند.

این سه زندانی به دلیل عضویت در “حزب الفرقان” و “گروه همبستگی ملی اهل سنت ایران” به اعدام محکوم شده بودند، اما براساس اخبار منتشره در زمان فعالیت “گروه همبستگی ملی اهل سنت ایران” یعنی سال‌های ۷۱ تا ۷۶، سن آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۲ سال بوده است که همین یک نمونه بیان‌گر اتهامات جعلی و عدم شفافیت در جریان رسیدگی به پرونده‌های آن‌ها بوده است.

روز یکشنبه ۱۴ دی نیز دو زندانی بلوچ با اتهامات سیاسی در زندان زاهدان توسط دژخیمان جمهوری اسلامی اعدام شدند. حسن دهواری و الیاس قلندرزهی روز ۱۶ فروردین سال ۹۳ در شهر سراوان توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شده بودند.

علت دستگیری این دو نه فعالیت مسلحانه و یا سیاسی آن‌ها، بلکه فعالیت بستگان آن‌ها در خارج از کشور بوده و ماموران وزارت اطلاعات برای وادار کردن اقوام آن‌ها برای بازگشت به کشور، این دو را در واقع گروگان گرفته بودند.

بازجویان هم‌چنین به این دو زندانی بلوچ گفته بودند در صورتی که اقوام شما از فعالیت علیه جمهوری اسلامی دست بکشند شما اعدام نخواهید شد.

سازمان فدائیان (اقلیت) صدور و اجرای حکم اعدام این ۵ زندانی را که با اتهامات سیاسی اعدام شدند شدیدا محکوم می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن مخالفت و محکوم کردن صدور احکام اعدام،  بر این اعتقاد است که احکام دادگاه‌های جمهوری اسلامی فاقد هرگونه ارزش قضایی هستند.

سازمان فدائیان (اقلیت) تمامی اشکال شکنجه را محکوم کرده و از حق داشتن وکیل از زمان دستگیری تا تمامی مراحل بازجویی حمایت می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی می‌باشد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۹

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.