احضار و ارعاب و تهدید کارگران هفت‌تپه را قویاً محکوم می‌کنیم

به دنبال اقدامات ایذایی و تهدیدآمیز مدیریت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه علیه کارگران پیشرو این شرکت، روز شنبه ۱۹ مهر گروهی از کارگران هفت‌تپه در اعتراض به این اقدامات دست به تجمع زدند. در این تجمع اعتراضی، یوسف بهمنی و امید آزادی دو تن از نمایندگان کارگران هفت‌تپه سخنرانی کردند و سیاست‌های مدیریت و اقدامات تهدیدآمیزی که امنیت شغلی و جانی فعالان کارگری را نیز به خطر انداخته است افشا نمودند.

بعد از طرح موضوع خلع‌ید از اسدبیگی کارفرما و سهام‌دار اصلی شرکت نیشکر هفت‌تپه در نهادها و رسانه‌های رسمی دولتی، مدیریت شرکت و عمال اسدبیگی، با اقداماتی انتقام‌جویانه، ارعاب و تهدید کارگران را تشدید نموده‌اند. مطابق اطلاعیه سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه مورخ ۱۷ مهر۹۹، مدیر کارخانه دریک اقدام ضد کارگری با صدور و ارسال نامه، امید آزادی یکی از نمایندگان کارگران را اخراج نموده است. پیش از صدور این نامه، برای این کارگر مبارز پاپوش‌دوزی و پرونده‌سازی شده و به کمیته انضباطی نیز احضار شده بود. افزون براین در پی شکایت کارفرما، هفت تن از کارگران هفت‌تپه روز هشتم مهر به پاسگاه نیروی انتظامی مستقر در هفت‌تپه احضار شده و مورد بازجویی و ارعاب قرار گرفتند. فیش حقوقی ۱۷ تن از کارگران پیشرو نیز به گروگان گرفته‌شده است و لیست اضافه‌کاری نزدیک به ۴۰ تن از کارگران نیز رد نشده و اضافه‌کاری‌ها پرداخت‌نشده است.

اخراج امید آزادی، تهدید و ارعاب و اعمال فشار علیه کارگران هفت‌تپه در حالی تشدید شده است که یکی از خواست‌های اصلی کارگران یعنی بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سایر کارگران اخراجی بی‌پاسخ‌مانده است. سایر وعده‌هایی که به کارگران داده‌شده ازجمله خلع ید از اسد بیگی نیز تا این لحظه عملی نشده است. دستمزدهای عقب‌افتاده تیر و مرداد که قرار بود تا ۱۵ مهر به‌حساب کارگران واریز شود نیز پرداخت‌نشده است. خواست‌های کارگران بخش دفع آفات و تبدیل وضعیت شغلی و قراردادها نیز محقق نشده است. کارگران اخراجی غیر نیشکری نیز کماکان بلاتکلیف‌اند و قراردادهایشان تمدید نشده است.

مدیریت شرکت، تهدید و فشار علیه کارگران پیشرو را تشدید نموده است که آن‌ها را وادار به ترک زمین مبارزه کند. کارگران هفت‌تپه اما آگاه‌تر و متحد‌تر از آن هستند که با این اقدامات سرکوبگرانه و تهدیدآمیز عقب بنشینند. خلع ید از اسدبیگی ،برچیدن بساط خصوصی‌سازی از هفت‌تپه، بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سایر کارگران اخراجی و پرداخت حقوق‌های معوقه خواست فوری همه کارگران است و کارگران هفت‌تپه تا دست‌یابی به این خواست‌ها به مبارزه ادامه خواهند داد.

سازمان فدائیان(اقلیت) ضمن حمایت از مبارزات و تمام خواست‌های کارگران هفت‌تپه،احضار، اخراج، ارعاب و تهدید کارگران را قویاً محکوم می‌کند و خواهان تحقق فوری مطالبات کارگران است . زنده‌باد اتحاد کارگران مبارز هفت‌تپه. پیروز باد مبارزات شجاعانه کارگران هفت‌تپه.

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۰ مهر ۱۳۹۹

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

متن کامل اطلاعیه در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.