با حمایت از اعتراضات معلمان، به تحقق مطالبات شان یاری رسانیم

امروز، هفدهم اردیبهشت، معلمان سراسرکشور بار دیگر تجمعات اعتراضی خود را در شهرهای مختلف برگزار کردند. اخبار دریافتی از اعتراضات امروز فرهنگیان، حاکی از حضور گسترده معلمان در شهرها و استان های مختلف از جمله کردستان، کرمانشاه، زنجان، دامغان، همدان، خراسان، تهران، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بسیاری شهرها و استان های دیگر است. در اعتراضات امروز، بسیاری از معلمان همراه با خانواده های خود در این تجمع سراسری شرکت داشتند و حضور زنان معلم و بازنشستگان نیزدر آن چشمگیر بود. در اعتراضات سراسری امروز فرهنگیان، تجمع نزدیک به ۵ هزار معلم، مقابل مجلس در میدان بهارستان جلوه ای از اتحاد و همبستگی آنان جهت تحقق خواست ها و مطالبات شان بود.
تجمعات امروز معلمان و فرهنگیان، سومین حرکت اعتراضی و سراسری آنان طی ماه های اخیر بوده است. اولین حرکت اعتراضی سراسری معلمان روز ۱۰ اسفند و دومین تجمع اعتراضی آنان که ابعادی وسیعتر از حرکت اول داشت، روز ۲۷ فروردین برگزار شد. امروز، سومین تجمع سراسری معلمان در شرایطی برگزار شد که طی هفته گذشته نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با تهدید و احضار تعدادی از معلمان شناخته شده از جمله عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان، محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی سابق کانون، مسعود زینال زاده، مجتبی قریشیان، مهدی بهلولی از اعضای کانون صنفی معلمان و نیز خانواده معلم زندانی رسول بداقی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات سعی کردند با ایجاد رعب و وحشت مانع برگزاری گسترده تجمعات معلمان در۱۷ اردیبهشت شوند. اما معلمان و فرهنگیان زحمتکش با عزمی راسخ تر واعتراضی گسترده تر و پرشکوه تر از گذشته، اراده خود را برای تحقق مطالبات شان به نمایش گذاشتند. معلمان در تجمعات اعتراضی امروز، علاوه برآن‏که ازطریق پلاکاردهایی که دردست داشتند به طرح مطالبات خود پرداختند، با صدور یک قطعنامه ۱۲ ماده ای نیز مشروح خواست های خویش را بیان کردند.
بهبود معیشت و افزایش حقوق به بالاتر از خط فقر برای عموم فرهنگیان شاغل و بازنشسته، آزادی معلمان زندانی، رسول بداقی، هاشمی و محمود باقری، مشارکت معلمان در ساختار آموزشی، توقف خصوصی سازی مدارس، برقراری یک نوع بیمه‌ی درمانی مؤثر، کارآمد و فراگیر با حق بیمه‌ی معقول و منطقی و همسان‌سازی حقوق با سایر کارکنان دولت پیش از طرح رتبه‌بندی،بخشی از مطالبات معلمان در تجمعات سراسری امروز بود. خواست هایی که طی سالیان متمادی روی هم تل انبار شده اند و رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی که پاسدار انواع نابرابری‏ها وتبعیضات است، هر بار با مشتی وعده های توخالی و به کارگیری ابزارهای امنیتی به ارعاب و سرکوب معلمان متوسل شده است. ارعاب و سرکوب تنها به معلمان خلاصه نشده است. دستگاه قهر و سرکوب رژیم طی روزهای اخیروبرای ممانعت از برگزاری مراسم های مستقل اول ماه مه، بسیاری ازفعالان کارگری و سندیکائی را نیز احضار و بازداشت و روانه زندان نمود.
سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم ساختن تمامی اقدامات سرکوبگرانه رژیم جمهوری اسلامی علیه معلمان وکارگران، هم صدا با هزاران معلم معترض خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط معلمان وکارگران زندانی می باشد.
سازمان فدائیان (اقلیت) ازاعتصابات و اعتراضات سراسری معلمان و فرهنگیان قویاً حمایت می کند وخواستار تحقق فوری کلیه مطالبات آن هاست.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
نابود باد نظام سرمایه‌داری
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
کار- نان- آزادی- حکومت شورائی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.