گزارش آکسیون‌های اعتراضی علیه اعدام جنایتکارانه نوید افکاری در استکهلم، ونکوور و کپنهاک

استکهلم: عصر روز چهارشنبه ۲۶ شهریور برابر با ۱۶ سپتامبر جمعی  از اعضا و هواداران احزاب و سازمانهای چپ و کمونیست به همراه کمونیست‌ها و سوسیالیست‌های مستقل در اعتراض به اعدام جنایتکارانه  نوید افکاری  در میدان سرگل توریت استکهلم دست به تجمع و اعتراض زدند. در این تجمع شرکت کنندگان ضمن همدردی با خانواده افکاری، خواهان آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی، لغو مجازات اعدام به‌عنوان جنایت سازمان‌یافته دولتی، محاکمه و مجازات آمران و عاملان قتل بی‌شرمانه نوید افکاری و جنایت‌های سیاسی چهار دهه اخیر شدند. از نکات برجسته این تجمع پخش یک سخنرانی ضبط شده به زبان سوئدی بود که توجه رهگذران و عابران را به خود جلب کرد. علاوه بر آن چندتن از حاضران در این تجمع سخنرانی کردند و مردم کارگر و زحمتکش و اردوی آزادیخواه را در داخل و خارج کشور به گسترش اعتراض علیه اعدام و حکومت جنایتکار اسلامی فرا خواندند. تجمع کنندگان پس از سر دادن شعارهای ضد حکومتی و پخش سرودهای انقلابی در خیابانی که به پارلمان سوئد منتهی می شد راهپیمایی کردند. در خاتمه این تجمع ، شورای استکهلم که مسئولیت هماهنگی این تجمعات را برعهده داشت برای برگزاری یک آکسیون اعتراضی دیگر که روز شنبه از ساعت ۳ بعدازظهر  مقابل سفارت ننگین جمهوری اسلامی  برگزار خواهد شد فراخوان داد. فعالین سازمان فدائیان(اقلیت) نیز در این تجمع مشارکت فعال داشتند.

 

ونکوور: در پی فراخوان کارزار دفاع از مبارزات مردم ایران در ونکوور کانادا، یک اکسیون اعتراضی در روز پنجشنبه ۱۷ سپتامبر علیه شکنجه و اعدام جنایتکارانه نوید، جوان ورزشکار و شجاع ایرانی توسط نظام فاشیستی جمهوری اسلامی، در مرکز این شهر برگزار شد. در این اکسیون نیروهای چپ و کمونیست و فعالین کارگری، پوسترهایی از نوید افکاری، که از دستگیر شدگان اعتراضات جوانان به جان آمده از شرایط موجود در مرداد ماه ۹۷ بود را در دست داشته و حمل می‌نمودند. در بعضی از این پوسترها جملاتی از دادخواهی شجاعانه قبل از اعدام نوید از مردم جهان برروی آن‌ها بچشم می‌خورد. در این اکسیون همچنین تنی چند از فعالین چپ و سوسیالیست به سخنرانی پرداختند. آن‌ها ضمن محکوم کردن جنایات جمهوری اسلامی علیه توده‌های کارگر و زحمتکش از مردم جهان خواستند با اعتراض به شکنجه و اعدام در نظام آدمکش جمهوری اسلامی، مانع از اعدام هزاران زندانی سیاسی و جوانان و انسان‌هایی شویم که بدون داشتن حق دفاع و بدون کوچکترین حقوق انسانی اکنون در لیست اعدام رژیم حاکم بر ایران قرار داشته و هر لحظه منتظر حکم اعدام خود هستند. سخنرانان از تمامی آزادیخواهان و نیز مردم جهان خواستند صدای دادخواهی نویدها باشیم و اجازه ندهیم، طناب دار در نظام جنایت پیشه جمهوری اسلامی بر گردن نویدی دیگر حلقه شود. فعالین سازمان فدائیان(اقلیت) در ونکوور، فعالانه در این اکسیون شرکت داشتند.

 

کپنهاک: در پی فراخوان نیروهای چپ و کمونیست در اعتراض به اقدام جنایتکارانه جمهوری اسلامی و اعدام نوید افکاری، روز شنبه ۱۹ سپتامبر، ما فعالین سازمان فدائیان(اقلیت) به‌همراه دیگر نیروهای چپ و کمونیست دست به تجمع اعتراضی زدیم.

این تجمع در مرکز شهر کپنهاک در میدان Nytorv نزدیک ساختمان دادگاه مرکزی شهر و همچنین ساختمان مرکزی” Amnesty International” با حضور ده ها تن از فعالین چپ و کمونیست برگزار گردید. حاضرین در این تجمع با برافراشتن پلاکاردهای گوناگون که بر روی آن شعارهای آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی و محکوم نمودن شکنجه و اعدام توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران به زبان‌های فارسی و دانمارکی و همچنین عکس‌هائی از نوید افکاری و دیگر زندانیان سیاسی نقش بسته بود، بار دیگر نفرت خود از جمهوری اسلامی را نشان داده و از مبارزات به حق مردم ایران پشتیبانی نمودند.

متن کامل نشریه کار شماره ۸۸۸ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.